ביקורות סרטים

אי הכלבים

'אי הכלבים' הוא הסרט שעידו הלמן הכי ציפה לו השנה. ובכן, הוא ממש לא התאכזב.

'אי הכלבים' הוא הסרט שהכי ציפיתי לו השנה. למעשה מאז דצמבר 2016, שזה מתי שהוכרז הפרוייקט, עקבתי אחרי כול פיפס, תמונה, טריילר וידיעה על הסרט. ווס אנדרסון הוא הבמאי השני האהוב עלי (אחרי פול תומס אנדרסון). ווס הוא אחד הבמאים הבודדים בימינו שאני מרגיש בנוח לקרוא לו גאון. השילוב שלו בין וויזואליה מדהימה, פריימים מוקפדים והשקעה מסויימת בעלילה ודמויות קנו אותי ועוד המוני מעריצים מסביב לעולם.

'אי הכלבים' הוא סרט האנימציה השני של ווס אנדרסון אחרי 'מר שועל המהולל' הפנטסטי. זה לא סוד שלסרטי אנימציה שלא מיועדים לילדים יש חיים די קשים בדרך לבתי הקולנוע בארץ (אלא אם כן הם משווקים כלהיט ענק כמו 'מסיבת נקניקיות'). וכך גם היה עם 'אי הכלבים': בהתחלה הוא לא היה אמור לצאת בארץ, לאחר מכן נקבע לו תאריך יציאה לא רשמי בסוף מאי, לאחר מכן הוא נגנז, ובסוף נקבע לו תאריך יציאה רשמי באוגוסט.

בנתיים כמעט כול מעריצי הווס שאני מכיר כבר ראו את הסרט בבית, בחו"ל או בפסטיבל ירושלים. אני חיכיתי להפצה הקולנועית שלו בארץ ואני שמח להכריז שזה בהחלט היה שווה את ההמתנה.

העלילה של הסרט יחסית פשוטה: ביפן של העתיד ראש העיר המרושע קובייאשי חובב החתולים מעביר את כול כלבי העיר אל אי הזבל המרוחק. אטארי, בן חסותו של ראש העיר, חוטף מטוס וטס אל האי כדי להציל את כלבו האבוד שנמצא שם. באי הוא מתיידד עם שאר הכלבים וביחד הם יוצאים להציל את עתיד הכלבים.

העלילה של 'אי הכלבים' היא פשוטה יחסית. פיתוח הדמויות שלו לא מורכב אפשר לזהות בקלות מי הם הטובים ומי הם רעים. אך בו זמנית זה גם סרטו הפוליטי ביותר של אנדרסון העוסק בנושאים של שלטון מושחת, מחאה ורצון לעתיד טוב יותר.

כרגיל אצל ווס אנדרסון, הוויזואליה פשוט מדהימה. אם עוד לא ראיתם את הסרט עשו זאת בקולנוע, על המסך הגדול ביותר האפשרי. 'אי הכלבים' כול כך מתפקע מפרטים, בדיחות ודברים קטנים שפשוט מתחשק מדי פעם לעצור את הסרט, להבחין בכול מה שנמצא בפריים ולקלוט את גודל ההשקעה. כי בסרט הזה ניכר שהשקיעו המון בוויזואליה.

הסרט גם מאוד מצחיק. 'אי הכלבים' עמוס בבדיחות מכול סוג. כרגיל אצל ווס אנדרסון זה הומור מאוד מוזר ומסויים שקשה להסביר במילים. כך שאם הסרטים הקודמים שלו הצחיקו אתכם מאוד סביר להניח שגם 'אי הכלבים' יצחיק אתכם מאוד.

אין לי מושג עדיין איפה 'אי הכלבים' נמצא בדירוג ווס אנדרסון שלי. הוא פחות טוב מ'מלון גרנד בודפסט', שהיה בעייני אחד הסרטים הטובים של השנים האחרונות, אבל עדיין מדובר באחד הסרטים המהנים ביותר של השנה. כיפי, יפיפה, נושך ופשוט תענוג לצפייה. ימיו של הסרט על המסכים די ספורים כך שאם עוד לא ראיתם אותו רוצו מהר לקולנוע ותהנו מהתענוג החדש של האסתטיקן ווס אנדרסון.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים