ביקורת סרט: תמונה משפחתית
ביקורות סרטים

ביקורת סרט: תמונה משפחתית

סרטו הראשון של השחקן פול דנו כבמאי. אז מה אתם אומרים, הצליח לו?

צילום: Visual Hunt

שחקנים אשר מחליטים להיות במאים זו תופעה נפוצה בקרב הידוענים בהוליווד. זאת החלטה רצנית שכרוכה בסיכון המוניטין של השחקן. במקרים מסווימים זה מצליח, לדוגמא בן אפלק ששלושת סרטיו הראשונים נחלו הצלחה גדולה אצל המבקרים והקהל כפה אחד, ובפעמים אחרות ישנם את אלה שנכשלים. דקס שפרד אשר מוכר יותר כבעלה של קריסטן בל, ביים במהלך הקריירה שלו שלושה סרטים (אחד מהם יצא רק לפני שנה) שנכשלו בקופות, נקטלו ותועבו על ידי המבקרים.

כאן נכנס לתמונה השחקן המוערך פול דינו וסרטו הראשון כבמאי "תמונה משפחתית". לסרטו החדש קטף דינו את שני השחקנים הכי טובים בהוליווד בעיניי, קארי מאליגן וג'ייק ג'ילנהול. הרשו לי להקדים ולהגיד כי דינו צלח במטרתו והביא לנו סרט סוחף, מרגש ומעניין.

הדרמה המשפחתית שפתחה את שבוע הביקורת בקאן מביאה לנו את סיפורו של ג'ו שלאחר שאביו יוצא להיאבק בשריפות הענק המשתוללות מחוץ לעיירה,  הוא מקבל על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי, בעוד אימו מנסה לדאוג למשפחה בדרכים אחרות.

הכוכבת הגדולה כאן, איך לא, היא קארי מאליגן המעניקה את אחת ההופעות היותר משובחות שלה בקריירה. היא מצליחה לשלב בהופעתה חינניות ושמחה יחד עם כאב גדול ועצב. ולאלה ששואלים, גם ג'ילנהול נותן הופעה מהפנהטת כהרגלו, אך אל תצפו לראות אותו הרבה, זמן המסך שלו מוגבל. דינו כבמאי מצליח להפתיע לטובה, יש לו עין טובה לתמונות ויזואליות שיגרמו לכם לפליאה, שהאהובות עליי כוללות את האש מחסלת את העצים ואת הפריים האחרון שמצליח להכיל בתוכו כל כך הרבה עצב וטרגדיה.

צילום: Nivrae

ברצוני לציין גם את השחקן הראשי, אד אוקסנבולד. שחקן די חדש בתחום אשר נכנס לתודעת הקהל הרחב בסרטו של מ. נייט שאמאלאן "הביקור". ב"תמונה משפחתית" נראה כי כישורי המשחק של אוקסהבולד מתחילים להתפתח, אולי בעתיד אפילו עד שיצליח להמם אותי, אבל כרגע זה סביר ותו לא.

מפריע לי כי לתוך סיפור של דרמה משפחתית, נכנס סיפור משנה שלא באמת מתפתח לשום מקום, מה גם שהוא לא משפיע ממש על הסיפור המרכזי. ואם כבר התחלנו לדבר על התסריט הרופף, במהלך הסרט חוזרים מספר מוטיבים, בעיקר האש ותמונות אשר אינם מפותחים כראוי ונשארים בגדר רעיונות. אילו התסריטאים היו מקדישים עוד תשומת לב לפיתוח רעיונות אלו, הם היו יכולים להכניס עוד קצת פלפל לסרט.

"תמונה משפחתית" הוא לא מבין הסרטים הכי מקוריים שתראו השנה, אך הוא עדיין שווה את הצפייה בשביל המשחק המצוין והבימוי היפהפה של דינו. אין ספק כי אני מחכה בקוצר רוח לסרטו הבא.

רוצים להמשיך ולהנות מקריאת ביקורות הסרטים של אתר באמפר?

לחצו כאן לרשימה המלאה של הביקורות

Article author

ביקורת סרט: תמונה משפחתית

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים