חדשות בעולם: המפלים האופקיים
חדשות בעולם

המפלים האופקיים באוסטרליה: תופעה מדהימה ונדירה

מכירים את זה שהגיבור בסרט הולך ליפול מהמפל וניצל ברגע האחרון?
אז אם הוא היה במפלים האופקיים זה לא היה קורה מלכתחילה.

צילום: sridgway

תופעת הטבע המדהימה שנקראת "המפלים האופקיים" (Horizontal Falls) נמצאת במפרץ טלבוט שבאזור הקימברלי הנידח (גדול משטח ישראל פי 20, אך עם 30 אלף תושבים בלבד), באזור מרוחק הנגיש אך ורק באמצעות סירה או מסוק.

איך נוצרים המפלים?

במפרץ קיימים שני רכסים מקבילים שאורכם 300 מטרים, ולהם שני פתחים. פתח אחד, רוחבו כ-20 מטרים, נפתח אל הים והפתח השני, הפנימי, לכיוון הנגדי. הפרשי שפל-גאות גבוהים (כ-10 מטרים!) יוצרים מרווח שלתוכו נכנסים מים מלוחים שנתמכים בנחשולים המגיעים מן הים הפתוח. מכאן, נוצרות מערבולות תת-קרקעיות וזרמים חזקים שיוצרים את התופעה הייחודית של המפלים.

צילום: Harclade

כאמור, כדי להגיע למפלים, יש להשתמש בשירותיהן של אחת מחברות התיירות המקומיות, בסיורים שיוצאים מהעיירות ברום (Broome) ודרבי (Derby), ועלותן הבסיסית היא כ-500 דולר, לא זול לצערנו 🙁

עם זאת, מדובר בתופעה בלתי רגילה וייחודית בעולם. אלו המפלים האופקיים היחידים בעולם, ולראייה, הם קיבלו את התואר "אחת מתופעות הטבע המדהימות ביותר בעולם". אין ספק שעם גידול נפח התיירות במערב אוסטרליה, יש סיכוי רב שנמצא את המפלים האופקיים מתמודדים על התואר הנכסף "פלא עולם חדש".

התרשמתם והוספתם את המפלים האופקיים לרשימת היעדי חובה שלכם? רוצים לקבל עוד המלצות וחדשות מעניינות בעולם? המשיכו לגלוש בקטגוריית חדשות בעולם של אתר באמפר

 

הכותב הינו יועץ בתכנון טיולים לאוסטרליה, ניו זילנד והפיליפינים


המפלים האופקיים באוסטרליה: תופעה מדהימה ונדירה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים