מדע וטכנולוגיה

5 גורמים שיכולים להכשיל את המכירות בחנות הוירטואלית שלכם

כיום כבר ידוע כי הצרכנים מתעצלים לנסוע לקניון ולהתחיל לשוטט בחנויות, ומעדיפים לשבת על הספה עם המזגן דולק, לדפדף בעזרת האצבע בין החנויות השונות ולקבל את הרכישות ישר לדלת.. אז איפה מסתתרת המלכודת?

חנות וירטואלית היא אחד האמצעים הפופולריים של השנים האחרונות, וזה לא ממש מפתיע. הצרכנים כבר מתעצלים לנסוע לקניון ולהתחיל לשוטט בחנויות, ומעדיפים לשבת על הספה עם המזגן, לדפדף בעזרת האצבע בין החנויות השונות ולקבל את הרכישות ישר לדלת. אבל תחזוק של חנות וירטואלית עשוי לעורר לא מעט אתגרים – הגדול שבהם הוא המגוון הרחב שפתוח בפני צרכן פוטנציאלי, שפרוסות בפניו אלפי חנויות מכל העולם והוא צריך לבחור דווקא את החנות שלך.

לכן, בעת הקמה ותחזוק של חנות וירטואלית, חשוב לשים לב ל-5 הגורמים הבאים שעשויים להכשיל את המכירות שלכם – ולנסות להימנע מהם בכל מחיר:

  1. אתר איטי – המבחר הגדול הפך אותנו למפונקים –  אנחנו רוצים הכל כמה שיותר מהר. ברגע שאנחנו נכנסים לאתר ולוקח לו יותר מכמה שניות לעלות, אנחנו מוותרים עליו ולוחצים מייד על האיקס האדום בפינה. לכן, אחד הדברים שצריך לשים לב אליהם הוא שהחנות שלכם עולה במהירות, כולל התמונות, הסרטונים וכלל העיצוב. יש מגוון אמצעים להאיץ את האתר שלכם, ולפעמים שווה להוסיף עוד קצת לתקציב כדי לקבל אתר שמתפקד כמו שצריך.

2. רכישה ללא אפשרות הרשמה – אחד היתרונות הגדולים של חנות אינטרנטית הוא האופציה לקבל דרך נגישה ללקוחות שלכם. ברגע שלקוחות נרשמים לאתר ולאחר מכן מבצעים רכישה, אתם יכולים לבצע "רימרקטינג" ולפנות לאותם לקוחות באמצעות דרכים שונות, כמו ניוזלטרים לאימייל או פרסום ממומן ברשתות החברתיות.  לכן, כשהחנות שלכם מאפשרת רכישה ללא אפשרות הרשמה אתם עשויים לפספס הזדמנות לחזור אל אותם לקוחות, וסיכוי סביר שהם לא יחזרו לעולם – פשוט כי הם שכחו מכם!

3. אי התאמה למובייל – כיום, הטלפון החכם הפך להיות האמצעי דרכו אנחנו עושים הכל – מצלמים, מנווטים, מתקשרים, מסמסים – וכן, גם רוכשים. יותר ויותר לקוחות מבצעים רכישות דרך המכשיר הנייד, כך שאם החנות האלקטרונית שלכם לא מתאימה למובייל, אתם מפספסים נתח שוק נכבד של לקוחות שעושה את הרכישות שלו דרך הסמארטפון.  דאגו לאתר ייצוגי, שמותאם הן למובייל והן למחשב.

4. ניווט מסורבל – החנות האינטרנטית שלכם צריכה להיות ברורה, ישירה וקלה לניווט. כשלקוח פוטנציאלי נכנס לאתר הוא צריך לעבור מסלול שצריך להיות פשוט ככל האפשר עבורו, מהחיפוש, עד הרכישה וכלה בפרטי האשראי. במידה והחנות שלכם מסורבלת, מלאה באופציות, בטקסט, בלחצנים ובקישורים, אתם עשויים לאבד לקוח פוטנציאלי שפשוט אין לו סבלנות לנסות ולפרשן את האתר שלכם (בטח אם מדובר בלקוחות בפלח גיל מבוגר שהניווט עשוי להיות מאתגר עבורם). אל תנסו להתחכם או לחדש, והשאירו את העיצוב פשוט ונוח ככל האפשר .

5. מיתוג כושל או אי נוכחות מיתוג בכלל  – היום, הכל סובב סביב מיתוג. חנויות עם שם טוב ועם מיתוג מוצלח, נשארות חזק יותר בתודעת הצרכנים. לכן, אחד הדברים החשובים בחנות אינטרנטית – ובחנות בכלל – הוא מיתוג חזק. השם, הלוגו, הסלוגן, איכות המוצרים, איכות השירות, איכות המשלוח – כל אלו צריכים להתקבע בתודעת הצרכנים. אם החנות שלכם היא גיבוב של פריטים ללא קשר, האתר לא נראה מקצועי והשם לא תופס – אתם מפספסים קהל לקוחות נכבד, שפשוט ידלג על החנות שלכם בלי לחשוב פעמיים.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים