מדע וטכנולוגיה

הקרב על הניטרליות ברשת נמשך

אג'יט פאי, ׳האיש הרע׳ המייצג את חברות הכבלים בארה"ב ממשיך בתוכניתו לכפות תקנות על ספקיות האינטרנט והעתיד לא נראה מזהיר.

נייטרליות ברשת

 הקרב הגועש על הנייטרליות של הרשת מתרחש מזה מספר שנים הרחק מעיני התקשורת והדיון הציבורי, והשאלה היא האם הרשת תישאר חופשית או שמא תהפוך לרשת סגורה בסגנון חבילות הכבלים של היום בהן רק לבעל הפרוטה הזכות לגישה ישירה.

 

צילום: succo

קרב של שנים

הקרב נמשך בין ה-FCC (ועדת התקשורת הפדרלית בארה"ב) בניצוחו של העורך דין הצעיר והשאפתן אג'יט פאי, שעבד עבור ענקית הכבלים האמריקנית VERIZON, וזה מנסה לסתום את הגולל על השימוש החופשי באינטרנט, בניגוד גמור לכוונתו האמיתית של ממציאה המפורסם, טים ברנרס לי. עידן הנייטרליות ברשת תם, כך הוא טוען בתוקף למרות ההתנגדות העיקשת מצד הציבור האמריקני, שמתבטאת גם בקונגרס.  

אינטרנט לעשירים בלבד

אם המהלך שפאי עתיד להכריע בעניינו, יצלח בצורתו הנוכחית המשמעות היא שאיש מאיתנו לא יוכל להמשיך לגלוש באינטרנט מבלי לשלם סכום כספי לספקיות האינטרנט כדי שיפתחו עבורנו אתרים מסוימים כמו פייסבוק וטוויטר במחיר גבוה במיוחד במסגרת חבילות שישווקו. האינטרנט כבר לא יהיה פתוח לכל אדם באשר הוא אלא רק לעשירים.

 המחאה הציבורית והאיום בתביעה רב-מדינתית

 עד היום כבר התקיימו מאות מחאות כנגד תוכניתו של פאי, גם ברחוב וגם ברשת הוירטואלית כאשר אתרים כמו REDDIT, KICKSTARTER ועוד מפרסמים קמפיינים כנגד המהלך. מתנגד בולט הוא היועץ המשפטי של עיריית ניו יורק, אריק שניידרמן, שמאיים לפתוח בתביעה חסרת תקדים כלפי ה-FCC שתכלול מדינות רבות בעולם. "זוהי התקפה על ניו-יורק כולה, ועל קולם של אמריקנים, ולכן נלחם"

צילום: 3dman_eu

 טריק ההסוואה – כתיבת רגולציה לנייטרליות ברשת

הגדרה מחדש של הנייטרליות ברשת היא הנשק הסודי של פאי, סוג של מהלך הסוואה מתוחכם שתפקידו להערים על הציבור ולהפסיק את המסיבה שנמשכת כבר 20 שנה שבה כל אדם, ללא שום אפליה, יכול להשתמש ביתרונות של הרשת.

 ההתפתחות האחרונה

בינתיים, מסתמן ניצחון קטן אצל הציבור כאשר רק לאחרונה משכה FCC את החוקים שניסחה לגבי הגבלת מהירות הגלישה באינטרנט, אפילו יותר מכך, מדינות לא יוכלו כתוצאה ממהלך זה לנסח חוקים משלהם.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים