ביקורות סרטים

המקום

האם "זרים מושלמים" היה רק התחלה? אור חזר מן "המקום" ותשובתו עשויה להפתיע.

צילום: Visual Hunt

סרטו הקודם של הבמאי והתסריטאי פאולו ג'נובזה, "זרים מושלמים" הפך להיות סנסנציה עולמית כשיצא לפני שנתיים, באותה השנה הצליח לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר בדוד די דונטלו, המקבילה האיטלקית של האוסקר. מדינות כמו יוון, טורקיה, צרפת וספרד רכשו את זכויותיו והפיקו גרסה משלהם לסרט. אגב, היה גם תכנון לעשות גרסה אמריקאית (שככל הנראה בוטלה בשל מעורבותו של המפיק הארווי ויינסטין), אנשים חיכו בציפייה לראות מה יהיה הפרויקט הבא של פאולו ולמרות שלא הייתי בין האוהדים של סרטו הקודם, אני חייב לציין כי "המקום" הוא הפתעה נעימה.

יש כאן את הפרמיס הכי מעניין שקראתי בזמן האחרון, זר מסתורי יושב יום ולילה בבית הקפה "המקום" שאליו מגיעים אנשים רבים המשוחחים איתו על משאלותיהם הכמוסות ומקבלים הזדמנות להגשימן בתמורה שיבצעו משימות שהוטלו ע"י הזר. יש כאן פוטנציאל לשלל סיפורים מרגשים ופאולו מצליח לנצל כל רגע מפרמיס זה, הסיפורים ברובם סוחפים ומעניינים ומצליחים להשאיר את הצופה ערני וסקרן, ועוד לבסוף מצליח הבמאי לקשור את כל קווי העלילה ולתת סיום מספק. המשחק של השחקנים כאן הוא נהדר, רובם יוצרים כאן דמויות אמינות ומשכנעות שקל להתחבר אליהם ולמצוקתם.

צילום: Visualhunt

ובכל זאת הוא עדיין לא סרט מושלם, כשזה נוגע לסצינות הדרמטיות מנסה פאולו להוציא בכוח דמעות מצופיו בעזרת שימוש של מוזיקה אובר דרמטית מאשר לתת לשחקניו ולתסריט לעשות זאת בעצמם. בעיה זאת הופיעה גם בסרטו הקודם ובנוסף אני יכול לתאר לעצמי כי יהיו כאלו שיתבלבלו מחוקי העולם שיצר פאולו, כי נראה שמהתחלה החוקים די פשוטים, אתה מגיע לזר מבקש ממנו משאלה ובתמורה אתה צריך לבצע משימה שהוא יבקש, נשמע פשוט לא? ובכן מתישהו באמצע מחליט פאולו להוסיף עוד חוקים ובגלל מהלך תסריטאי תמוה זה, סותר פאולו לקראת סוף סרט את החוקים שהוא בנה מלכתחילה, הכל בשם קידום העלילה לקראת סופה. לא כולם ישימו לב לפרט שולי זה, אבל אותי זה ממש הכעיס.

לטובתו אומר כי "המקום" מרגיש יותר כמו סרט קולנועי איכותי המצליח במה שסרטו הקודם נכשל והוא להציג את דיוקנו של נפש האדם בזמן רגעי משבר המציגים מי הוא באמת.. ובכל זאת עם עוד כמה טאצ'ים בתסריט יכול להיות שזו היתה יצירה מקורית, מרגשת ומעוררת מחשבה. ולמרות הכל, כבידור איכותי "המקום" הוא הסרט עבורכם.

Article author

המקום

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים