תרבות ופנאי

מניית קבוצת Cronos הקנדית מתרסקת עקב תזכיר בארה"ב

תזכיר התובע הכללי בארה"ב, אויב הלגליזציה, מביא לתופעות לא צפויות.

צילום: Visual hunt

מניית קבוצת Cronos הקנדית מתרסקת עקב תזכיר בארה"ב

מניית אחת מחברות הקנאביס הקנדיות – קבוצת כרונוס (Cronos), צנחה לאחרונה באופן חסר תקדים של כ-35%. החברה, שמנייתה נסחרת בבורסת הנאסד"ק האמריקני, הפכה לאחת המפסידות הגדולות עקב תזכיר שפירסם לאחרונה התובע הכללי של ארה"ב, ג'ף סשנס.   

בתזכיר ששיגר לכל עורכי הדין הפעילים בארה"ב, הפך סשנס ברגע אחד את כל ההנחיות, כולל מדיניות ותזכירים מתקופת אובמה, שעד כה נוסחו בנוגע לאכיפת אחזקת קנאביס, לבלתי תקפות ובכך, המצב הישן בו הונחו עורכי הדין לפנות לממשלה ולרשויות המקומיות בקשר לתביעות בתחום נזנח, כשבמקומו פתח סשנס את הדלת לעורכי הדין תחתיו כסמכות לתבוע כל אדם המחזיק או מוכר מריחואנה, ואין מניעה שאף ספקי הקנאביס הרפואי יכללו תחת הגדרה זו.

צילום: Visual hunt

 ג'ף סשנס – אחד ה-מתנגדים, אם לא ה…

עת נבחר לתפקידו הבכיר בממשל טרמפ, לפני שנתיים, ידעו רבים בפוליטיקה האמריקנית שבחירה בג'ף לתפקיד התובע הכללי משמעותה אסון לשוק הקנאביס בארצם, שכן סשנס הוא אחד המתנגדים המוצהרים ביותר ללגליזציה. סשנס, מסתבר, החל להתנגד לכל מהלך לגליזציה עוד בהיותו סנאטור, ונוהג לדבר בסיסמאות רבות כמו "הטובים לא מעשנים" כדי להצדיק את עמדתו.

אפקט הסימפטיה

למרות התזכיר החד-משמעי, לא ידוע בדיוק מה גרם למפלה במניית החברה, יש הקוראים לכך "אפקט הסימפטיה", מאחר וחברות קנאביס רפואי קנדיות נוספות, שאינן פועלות בארה"ב, חוו גם הן מפלה כתוצאה מהידיעה על המהלומה אותה ספגה המתחרה המסכנה.

סקופ! הקשר הישראלי

מעטים יודעים, אך קבוצת קרונוס מאוד מעוניינת לפרוץ לשוק הבינלאומי וכחלק ממאמציה יצרה ברית אסטרטגית עם לא אחר מאשר קיבוץ גן שמואל (!) כאן בארץ, האחראי על ייצוא מרשים לכ-35 מדינות ברחבי אירופה ובאסיה, וכן בעל הסכם אספקת מריחואנה רפואית יחד עם חברת הפארמה הגרמנית  Pohl-Boskamp.

צילום: zeevveez

העתיד של קרונוס

נראה שהעתיד של קרונוס, שרק מתאוששת, עדיין ירוק, ויש לה עוד הרבה מקום לגדול ולצמוח. החברה מאוד מקווה שבקרוב יאושר בקנדה שימוש במריחואנה למטרת "זיקת הנאה" וסטלנים קנדיים רבים ומאושרים ישגשגו להם.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים