תרבות ופנאי

מיוחד לשבועות: מתכון קל ומהיר להכנת לאבנה ביתית

אומנם קשה מאוד למצוא גבינת לאבנה אמיתית וטעימה, אבל אתם יכולים להתעודד, מכיוון שקל מאוד להכין כזאת בבית.

גבינת לאבנה חמצמצה מתאימה במיוחד לימי הקיץ החמים. תענוג לנגב עם מלפפון טרי, או להוסיף קצת שמן זית ונענע ולנגב עם פיתה, בדיוק כמו חומוס.

גבינת לאבנה היא גבינה מזרח תיכונית אשר נפוצה מאוד במדינות אזורנו. טעם הלאבנה תלוי בסוג היוגורט שממנו היא הוכנה: יוגורט עיזים, כבשים או בקר. זמן הייבוש משפיע על מרקם הגבינה וגם על טעמה. ככל שתשאירו את הגבינה תלויה לזמן ארוך יותר הגבינה תהיה קשה יותר וחמוצה יותר. היופי בגבינת לבנה הוא שמאוד קל להכין אותה בבית והתהליך לוקח יום אחד, כך ניתן לשחק עם הטעמים והמרקמים ולהגיע לגבינה בדיוק כמו שאתם אוהבים. בנוסף, תהנו מגבינה ללא חומרים משמרים ותוספי טעם למיניהם.

צילום: missmeng

בשביל להכין גבינת לאבנה צריך רק שני דברים: יוגורט וחיתול בד.

לחצי קילו גבינה תצטרכו ליטר וחצי יוגורט כבשים/עיזים/בקר או שילוב ביניהם, שחקו עם היחסים עד שתמצאו את השילוב המנצח בעינכם. מומלץ להשתמש ביוגורט בעל אחוזי שומן של 4% ומעלה. בנוגע לבד, ניתן להשתמש בחיתול בד רגיל או בכל בד אחר, חשוב להקפיד שהבד לא יהיה עם צבע שיכול לרדת וללא שאריות סבון. את היוגורט מעבירים לחיתול הבד וסוגרים אותו מלמעלה כך שנוצר מעין כדור. את השק שנוצר תולים במקום בלי שמש ישירה ובטמפרטורת החדר. נותנים לשק לטפטף למשך 24 שעות והלבנה מוכנה. אם תרצו לבנה מוצקה יותר אפשר להשאיר לזמן ממושך יותר.

צילום: Francis Storr

טיפ למתקדמים: לפני ששופכים את היוגורט לבד ניתן להוסיף כפית מלח, מיץ לימון, שמן זית, תבלינים שונים ואפילו שום, תלוי בטעמכם האישי ובמעוף שלכם.

שיהיה בתאבון וקיץ נעים

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים