מדע וטכנולוגיה

בורסת DEX – מובילה באמינות בעולם הקריפטו

בורסות ה-DEX מספקות פתרון אבטחתי לבורסות הריכוזיות בשוק מטבעות הקריפטו.

צילום: stevepb

מאז החל שגעון הקריפטו לתפוס תאוצה ולהכנס אט אט למיינסטרים, וכפי שכבר דווח בעבר, שנת 2017 היתה שנה רצופה בניסיונות פריצה. בעיות אבטחה חדשות צצו, ומלבד אנשים פרטיים המחזיקים בארנקי ביטקוין, גם עבור ארנקי בורסות הביטקוין קיים סיכון רב, לאור גניבות ביטקוין בסכום כולל של כ-500 מיליון דולר, בשנה זו בלבד.

 

צילום: Alexas_Fotos

הופעת הבורסה המבוזרת (DEX)

לפעמים יש צורך בגישה חדשה לבעייה ישנה. הכוונה היא שמערכת ריכוזית תתקשה לפתור חולשות ופגמים הנמצאים בתוכה, פשוט כי היא ריכוזית מטבעה ואינה מסוגלת לחשוב מחוץ לקופסה.

בעוד עניין האבטחה ידוע לכל, הבורסות המבוזרות באו לפתור את מה שלעולם לא היה נפתר בתוך המערכת. השיפור הראשון שבורסות קריפטו אלו מציעות מתבטא ברמת האבטחה, העולה על זו של מקבילתה הריכוזית. לדוגמה, בתוך בורסת DEX, ובדומה לכל דבר מבוזר בעצם, אין יישות אחת המשפיעה עבור כולם, זאת שתקבע לנו ותווסת לנו ומה שנקרא "הכל בדברה" ובל יעבור.

צילום: nir_design

לא סומכים על אף אחד

בתוך הבורסה, אין על מי לסמוך ועל מי להיתלות ולכן כל מי שמחזיק בנכס קריפטו כזה או אחר, תלוי רק בכוחות השוק ובעצמו, ומנקודה זו סוחר עם קבוצת השווים שלו (Peer-to-Peer).

 רשת של תחנות

הביזור של הבורסות מתאפשר בזכות מספר שרתים שכולם ריכוזיים. מבולבלים? הרשת תשתמש בתשתיות השרתים כדי לקיים את עצמה, אך לעולם לא תקשור עצמה רק באחד מהם. בנוסף, מרתק לדעת, שרוב הבורסות מסוג DEX, נכון להיום, נשענות על טכנולוגיית בלוקצ'יין הפועלת דווקא לפי כללי האיתריום. למה דווקא איתריום? ככה יצא.

צילום: stevepb

 היתרון הבולט – שילוב עם ארנקי חומרה

ארנקי חומרה, כך מסתבר, נחשבים כיום הכלי הבטוח ביותר בנמצא לניהול כספים קריפטוגרפיים, מלבד אחסון לא מקוון כדוגמת ארנקי נייר לאחסון ביטקוין.

לסיכום, כמה מפתיע שדווקא הבורסות המבוזרות הן אלה שמרימות את הכפפה ומספקות את הסחורה לכל מה שרק נטען עד עכשיו ע"י הבורסות הריכוזיות, אך בפועל לא בוצע.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים