ביקורות סרטים

עושות סדר

בתוך שיעור ההיסטוריה הזה מסתתר סרט איכותי שרק מנסה לפרוץ החוצה.

צילום: Denis Bocquet

על "עושות סדר" שמעתי בסוף אוגוסט שעבר כאשר נבחר להיות הנציג של שוויצריה בטקס האוסקר. מצפייה בטריילר וקריאה מהסינופסיס. הסרט נראה לי כמו ביוגרפיה טיפוסית למדי, בלי יותר מידי הברקות, ולמרות זאת, באתי עם ראש פתוח וקיוויתי לטוב. אז נכון, אכן מדובר בסרט קטן עם לב ענקי וכוונות טובות, אך התוצאה הסופית היא פחות או יותר מה שציפיתי לו מלכתחילה, בנאלי ודל בהברקות.

בתחילת שנות השבעים חיים עקרת בית ובעלה, החם שלה ושני ילדיה בכפר קטן בשוויץ. האם נחושה בדעתה להילחם עבור זכות ההצבעה לנשים כשבסביבתה תומכות חברותיה הטובות.

חוץ מהיותו שיעור היסטורי חשוב, "עושות סדר" אינו מספק את הסחורה בכל מה שנוגע לבידור איכותי או דמויות בעלות אופי. הוא סוגר את עצמו בתוך שבלונה המצופה מסרטים מזאנ'ר זה וכלל ואינו מחדש דבר על האירועים האמיתיים שהתרחשו בשוויץ. יש ניסיון לתת לכל אחת מהדמויות האלו סיפור משנה משלהם, אך למרבה הצער לסיפורים האלו לוקח זמן להיתפתח וכאשר הם מגיעים לסופם זה כלל ואינו מצליח להשאיר חותם רגשי.

הבמאית והתסריטאית פטרה וולפה פועלת יותר מידי לפי הספר והסרט עמוס בקלישאות, כאשר הקלישאה שאני הכי שונא הופיעה לקראת סופו בו הדמות הראשית נושאת נאום שבו המסר של הסרט מובא כמו פטיש בראש.

צילום: jonathan mcintosh

אך בכל זאת ישנם מספר דברים שאפשר להעריך כאן, צוות השחקנים הנהדר מצליח לעבוד עם התסריט הדל ומפעם לפעם הצליחו להוציא ממני גיחוך. הדיוק התפאורתי כאן הוא משהו שניתן להערצה כי למרות כל בעיות שיש לי עם הסרט קשה להתכחש לעובדה שהושקעה כאן הרבה אהבה וכישרון בפרויקט שככל הנראה היה חשוב לכל המעורבים בו, זה כל כך מבאס שרמת האכפתיות כאן לא תורגמה גם לאיכות הקולנועית שלו.

"עושות סדר" הוא מבין הסרטים האלו שברגע שתצאו, תשכחו שראיתם אותו. אינני מזלזל כלל בבמאית והניסיון שלה לספר סיפור שככל הנראה קרוב לליבה ואילו הייתי מבקר את הסרט על פי רמת האכפתיות, הוא בקלות היה מקבל אצלי חמישה כוכבים. אך שזה נוגע לסרט עצמו התוצאה הסופית הייתה יכולה להיות פי אלף יותר מבדרת, מרגשת ומעוררת מחשבה.

Article author

עושות סדר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים