תרבות ופנאי

המעבר החד של גרמניה השמרנית מאיסור לשימוש בקנאביס

על האמביוולנטיות של ממשלת גרמניה המסתגלת לחוק הקנאביס הרפואי.

צילום: Hernan Piñera

 גרמניה, מדינה הנחשבת מזה שנים למדינה ליברלית ובאותה נשימה שמרנית, החזיקה במשך שנים רבות בדעה נחרצת שכל סם הוא סם מזיק. עקב כך, אין זה מפתיע שביום שבו עבר החוק המתיר ממכר קנאביס למטרות רפואיות, היו אלה דווקא הגרמנים המסודרים שנתפסו עם המכנסיים למטה ללא שום תוכנית מגירה להסדרת רפורמת הקנאביס בארצם.

 

צילום: WikimediaImages

שינוי מדיניות

המחוקקים בגרמניה עמלו קשה על חוקים נוקשים במיוחד כלפי כל המשתמשים בסמים נרקוטיים, והחלו לאחרונה להתפכח וליישר קו עם שאר המדינות. כתוצאה, רק לאחרונה התיר מכון הסמים הפדרלי בגרמניה לפרסם כ-10 מכרזים שונים לגידול של עד 2 טונות מריחואנה, בכל שנה.

 הסעיף הממזרי בחוק הגרמני מערים קשיים ויוצר בלאגן

למרות מה שנראה כמו צעד בכיוון הנכון, לא ברור מדוע דאגו המחוקקים להכניס סעיף אחד מעצבן במיוחד: כדי לגדל קנאביס יש צורך בידע קודם, שאין לגרמנים מאיפה לרכוש. הפרדוקס הבולט הזה גרם לחברות גרמניות להתחיל לשתף פעולה עם חברות מעורות יותר מחו"ל. נוסף על כך, חברות אחרות זעמו והחליטו לתבוע את הממשלה על דרישתה הבלתי סבירה. אחרי הכל,יש להן סיבה טובה –  לפי ההערכות ייתכן צפי ההכנסות של  כ-7 מיליארד דולרים(!) במהלך 10 השנים הבאות.

 

צילום: OpenClipart-Vectors

הרופאים מהססים

בנוסף, עוד סימן בולט לכך שגרמניה עוד לא הסתגלה למציאות החדשה, היא היחס למהלך במערכת הרפואית. הקנאביס ניתן לפי מרשם ורופאים רבים שמים "ברקס" למטופלים וממאנים לשתף פעולה. עדיין, ולמרות כל הקשיים,החדשות הטובות הן שנראה שסטטיסטיקת השימוש בקנאביס רפואי רק הולכת ומתגברת בגרמניה, ונפוצה במיוחד אצל קהל צעיר בגילאי 18 עד 24. כולם יחד מבקשים הקלה, רגעית ככל שתהיה.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים