ביקורות סרטים

אזימוט

תעזרו לעידו הלמן להחליט האם הסרט הזה שווה 40 ש״ח או לא.

למייק בורשטיין יש סרט חדש. כן כן, אותו מייק בורשטיין שסביר להניח שההורים שלכם גדלו עליו. אותו מייק בורשטיין שהיה קונילמל והרשל'ה הוא עכשיו במאי! עכשיו יוצא סרטו הראשון 'אזימוט', אותו ראיתי בפסטיבל חיפה לפני חצי שנה, והתוצאה מעניינת ברובה.

יום לאחר הפסקת האש שמסיימת את מלחמת ששת הימים, חייל ישראלי וחייל מצרי נפגשים באמצע המדבר ונלכדים במוצב נטוש של האו"ם. מטרתם היא לשרוד ולחזור הביתה. איזה מתח!

המטרה ברורה: לעשות מותחן אקשן צבאי שמתרחש כמעט כולו בתוך לוקיישן אחד. כמו 'הצלף' משנה שעברה ועוד המון סרטים. אין ספק שמייק בורשטיין, תושב ארה"ב כרגע, לקח לא מעט השראה מהקולנוע ההוליוודי המושקע והוא יוצר סרט שנראה כאילו השקיעו בו מיליוני דולרים. האקשן מרשים למדי, הצילום מצוחצח, השחקנים חתיכים ובכללי הכול אחלה.

חוץ מבעיה אחת שהורגת את הסרט: הפלאשבקים.

צילום: mauriciogouvea

כדי למלא את הסרט לאורך של פיצ'ר (די בקושי. הסרט נמשך כולל הקרדיטים 80 דקות) בורשטיין הוסיף לסרט פלאשבקים המספרים את סיפורים של החייל הישראלי והחייל המצרי, גיבורי הסרט, ומתברר שהפלאשבקים האלה מוסיפים לסרט טונות של קלישאות ועלילות משנה שכבר נראו בעשרות סרטים דומים אחרים. אם הסרט היה מתמקד בקרב ההישרדות של החיילים ולא נגרר לפלאשבקים קלישאתיים 'אזימוט' היה סרט שהייתי ממליץ עליו ללא רבב.

בשורה התחתונה, 'אזימוט' הוא חצי מותחן פעולה ישראלי מרשים למדי וחצי דרמה קלישאתית בסגנון הסרטים הפטריוטים מהוליווד. תחליטו אתם אם זה שווה 40 ש"ח.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים