מדע וטכנולוגיה

השפעת אפקט הביטקוין על העושר היפני והתל"ג לנפש

יפן מובילה על סין ואולי אף על ארה"ב (!) בשימוש במטבעות קריפטו, ולפי האנליסטים, עוד היד נטויה.

צילום: ryanmorrisonjsy

הביטקוין ויפן

כיום כבר לא ניתן להתעלם מאפקט הביטקוין על הכלכלה היפנית. למעשה, החלק הארי של נותני האמון בביטקוין באסיה, לא כולל ארה"ב, הוא העם היפני. נפח המסחר במדינת השמש העולה משתווה ואולי אף עובר את היקף המסחר של ארה"ב, נכון לנובמבר 2017.

האנליסטים מציגים: יש לנו אפקט

על פי האנליסטים היפנים יושיוקי סוימון וקזוקי מיאמוטו, הביטקוין בדרכו לגרום לעלייה משמעותית של 0.3% בתוצר הלאומי הגולמי במדינה במהלך הרבעון הראשון של 2018. כן, שמעתם נכון, הביטקוין אחראי לכך לגמרי לבדו!

עוד נתון מעניין שחלקו האנליסטים היפנים הוא שווי השוק הקריפטוגרפי המכובד העומד כרגע על 12 מיליון ין יפני, שהם בחישוב קליל, כ-110,400 דולרים אמריקנים, נכון לשלהי 2017. נראה גם שאם תימשך מגמת ההתחזקות של המטבע הקריפטוגרפי ביפן, נוכל להיות עדים לנסיקה משמעותית בצריכת הפרט ביפן מ-0.2 ין לרמה של 0.4 ין. בעצם, על זה מדובר כאשר מזכירים האנליסטים את אפקט הביטקוין היפני.

צילום: geralt

תקדים היסטורי

בנוסף על הנתונים המעודדים, שני החוקרים היפנים הגדילו למצוא תקדים היסטורי דומה שהתרחש אי שם במהלך שנות ה-60 המאוחרות בארה"ב, עת הופעת הבורסה למניות האמריקנית אצל ציבור המשקיעים. בדומה לבורסות הקריפטוגרפיות הצצות כיום, גם אז נוצר אפקט עושר שגרם לאמריקני הממוצע להרגיש עשיר יותר בעקבות עלייה תלולה שהתרחשה בבורסת המניות האמריקנית, זאת, על אף שבפועל ביצעה הממשלה העלאת מס חריפה שהייתה, לפי כל חוקי ההגיון, אמורה לגרום להשפעה הפוכה ולמתן את הצריכה וההוצאה הפרטית. אך בפועל, אמריקנים רבים הרגישו שעדיין הפרוטה מצויה בכיסם למרות הכל וההוצאות על הצריכה גדלו בהתאם.

צילום: GDJ

אפשרות תשלום על שירותים בביטקוין

מתחילת אפריל 2017, בעת זינוק מחיר הביטקוין לכ-20 אלף דולר ליחידה, עבר ביפן חוק המאפשר רשמית לבצע תשלום על שירותים באמצעות הביטקוין, זאת בניגוד לעמדה הסינית שבחרה לעקר את השימוש ביואן בתחום הקריפטוגרפיה. עקב כך, האיזון החדש שנוצר בשוק האסיאתי הביא בסופו של דבר לבוננזה בשוק היפני בדמות אפקט העושר של הביטקוין.

 

עוד חזון לעתיד

אפקט הביטקוין היפני כאמור, עשוי לתת רוח גבית לצריכה הלאומית לנפש, העשויה בשיאה להגיע ל-96 מיליון (!) ין יפני.

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים