ביקורות סרטים

פדינגטון 2

3 שנים אחרי 'פדינגטון' הראשון מגיע סרט ההמשך ואם להאמין לעידו הלמן הסרט החדש מציב רף גבוה לסרטי הילדים בפסח הקרוב.

צילום: Graham Mitchell Photography

לפני 3 שנים יצא לאקרנים הסרט 'פדינגטון' המבוסס על סדרת ספרי הילדים האהובה. 'פדינגטון' הראשון, שהיה נראה בהתחלה כמו עוד מעשייה היתולית עם גיבור CGI שעושה צחוקים ושיגועים וגרעפסים, התברר כהפתעה מרעננת ממש וכאחד מסרטי הילדים היותר טובים של השנים האחרונות. הוא היה מצחיק, מתוק, מלא לב ובעיקר מבדר מאוד עבור ילדים ומבוגרים כאחד.

עכשיו מגיע סרט ההמשך ומשדרג את מה שהיה טוב בסרט הקודם.

לאחר מה שהיה בסרט הראשון, הדוב פדינגטון גר בשמחה אצל משפחת בראון הכה בריטית. דודתו של פדינגטון, לוסי, מגיעה לביקור ופדינגטון רוצה לקנות לה ספר על לונדון. הכול משתבש כאשר שחקן לשעבר (יו גרנט) גונב את הספר, מפליל את פדינגטון ושולח אותו לכלא. עכשיו על הדוב החמוד והממוחשב להוכיח את חפותו, לתפוס את הגנב ולתת את הספר לדודה לוסי.

יש משהו ממש מרענן ב'פדינגטון 2' שהופך אותו, כמו הסרט הקודם, לכיפי לצפייה למבוגרים ולקטנים כאחד. אין בו הומור שירותים נמוך, אין בו רפרנסים לתרבות הפופ ואין בו תחכום עלילתי מיותר. הטובים טובים והרעים רעים. אך עדיין, הסרט נמנע בכול שלב מלזלזל באינטליגנציה של הצופים. הסרט לא ילדותי מדי והעלילה נהירה ומבדרת מספיק כדי שכול אחד יוכל להבין וליהנות ממנה.

כמו שכתבתי בתחילת הביקורת, 'פדינגטון 2' משדרג את מה שהיה בסרט הקודם. הוא מאוד מצחיק, המתיקות שבו שווה לסנדוויץ' מרמלדה אבל מבלי להתדרדר לקיטש עושה בחילה, יש לו לב עצום ונראה שהוא מכבד את כול אחת מהדמויות שבו.

צילום: wbaiv

השחקנים נהדרים. כול אחד מהם נותן לדמות שלו נפח וסיבות להזדהות ולרצות בעדה. ראויים לציון סאלי הוקינס הנהדרת (היישר מזוכה האוסקר 'צורת המים') ויו גרנט החתיך בתפקיד הנבל אשר נותן לדמות שלו עומק יחסי ומונע מלהפוך אותו לקריקטורה מוגזמת ולא מצחיקה.

הבימוי מוצלח גם כן. כמו בסרט הראשון, ישנה השקעה רבה בסטים, בסחיפת הצופים לתוך העלילה ובבימוי השחקנים. יש אפילו כמה רגעים שבהם נראה שהביאו את ווס אנדרסון כבמאי אורח וזו חתיכת מחמאה.

בשורה התחתונה, 'פדינגטון 2' הוא תענוג של סרט לקטנים ולגדולים כאחד. בלי ספק הדבר הכי טוב שתוכלו לראות בקולנוע בפסח הזה עם הילדים/האחים הקטנים. אל תשכחו לבוא עם סנדוויץ' מרמלדה!

Article author

פדינגטון 2

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים