ביקורות סרטים

לילה בטירוף

ג'ייסון בייטמן, רייצ'ל מקאדמס וג'סי פלמונס בקומדיה שתרענן לכם את האביב. עידו הלמן צפה ב'לילה בטירוף' וחזר עם כאב בטן מרוב צחוק.

בהתחלה, כששמעתי לראשונה על 'לילה בטירוף', הייתי בטוח שזאת עוד קומדיה זניחה עם ציון נמוך באתר 'עגבניות רקובות' שתישכח עד חודש מאי. אבל אז נכנסתי וראיתי שלסרט יש 82 אחוז (!) ב'עגבניות רקובות' ומלא ביקורות חיוביות. לא, לא מדובר פה במתחרה מוביל לאוסקר הבא אבל עדיין הביקורות החיוביות סיקרנו אותי לבדוק את הסרט.

אנני ומקס (רייצ'ל מקאדמס וג'ייסון בייטמן) הם זוג נשוי חובב משחקי קופסא, חידונים ושאר ירקות. ערב אחד הם וכמה חברים מגיעים לערב משחקים אצל אח של מקס שמבטיח משהו שכמוהו הם לא חוו: תעלומה עם חטיפות, חידות ושאר פעלולנים ואפקטים. היות ומדובר בקומדיה מן הסתם הכול משתבש וכולם מוצאים את עצמם בערב בלתי נשכח.

הדבר שהכי מפתיע ב'לילה בטירוף' זה שהוא סרט מושקע. לא, אין בו אפקטים מדהימים או עבודת צילום שתגרום לעמנואל לובצקי לקנא (אבל כן יש בסרט וואן שוט שאולי יגרום לו להסמיק לכמה דקות), אבל כן רואים שהוא נעשה מתוך הנאה. ניכר שגם הבמאים (יש לסרט שני במאים) וגם השחקנים נהנו כהוגן על הסט וראו בסרט כעבודה לכול דבר ולא כחלטורה בשביל לקבל כסף וללכת הביתה.

הסרט מצחיק. הוא עמוס בבדיחות, רגעים הזויים ורפרנסים משעשעים לסרטים ודברים עכשוויים כך שלא משנה מה קורה בסרט סביר להניח שזה יעלה לכם חיוך.

צילום: JD Hancock

השחקנים נהדרים. ג'ייסון בייטמן אומנם עושה בסרט את אותה הדמות של הנעבעך שלא יודע מה נפל עליו, אותה דמות שהוא עושה בכול קומדיה שהוא משתתף בה, אבל לפחות הוא עושה אותה טוב. רייצ'ל מקאדמס מפתיעה עם כישורים קומיים לא מבוטלים והיא מצחיקה מאוד אבל מי שגונב את ההצגה הוא ג'סי פלמונס בתפקיד השכן/שוטר הקריפי שכול פעם שהוא מופיע יש קלוז אפ על פניו. הוא קורע מצחוק והייתי רוצה ספין אוף על הדמות שלו.

אבל היתרון המשמעותי של 'לילה בטירוף'? הוא קצר. בעידן שבו כול קומדיה מטופשת נמשכת יותר ממה שהיא צריכה להימשך מרענן לראות סרט מצחיק שנגמר לפני שהוא מתחיל למצות את עצמו. 'לילה בטירוף' נמשך רק שעה וארבעים והוא מצליח להיגמר עם תחושה של עוד.

'לילה בטירוף' הוא לא יצירת מופת או סרט שאזכור לעוד הרבה זמן אבל הוא סרט מצחיק, מרענן ומהנה מאוד ששווה לראות בימים חמים אלו.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים