מדע וטכנולוגיה

מה הקשר בין זהב לביטקוין?

אנליסטים משני צידי המתרס טוענים שכן.

צילום: btckeychain

תומכים ומתנגדים

 נראה שבמהלך השנים האחרונות, ישנו קשר מובהק בין הסחורה היקרה והמטבע הקריפטוגרפי. שניהם משמשים מקום מפלט עבור המשקיעים, כך טוענים תומכי הביטקוין, סוחרי זהב וגם אנליסטים פיננסים רבים.

הכיצד?

ניקח לרגע את המתנגדים לעניין, איש המקצוע והאנליסט אנדי הופמן, סבור למשל שהמשותף לשני סוגי ההשקעה הוא כי ״שניהם קשורים בהונאת פונזי (סוג של פעילות הונאה המתבצעת על משקיעים חדשים במטרה להחזיר את ההשקעה למשקיעים הישנים, בניגוד לפעילות מסחר לגיטימית) שמטרתה לזרוע הרס". לדברי הופמן, אין שום דבר רע בלהשתמש בהם ככלים, אך שניהם יחדיו "מקרבים את הקץ של משטר כסף הפיאט״.צילום: RJA1988

מתכות יקרות

מארק אובריאן, מייסד חברת Goldcore, מבין במתכות יקרות, ומספר שהיה עד במו עיניו להשפעת מטבעות הקריפטו בפעולה. לטענתו, ישנם משקיעים מסורתיים, שונאי סיכון המעוניינים לצמצם את הסיכונים הכרוכים באי יציבות המטבע הקריפטוגרפי, ומאידך, סוחרי הביטקוין גם הם מודאגים שלא יהיה ניתן לשמר את מחיר יחידת הביטקוין לאורך זמן. רוס נורמן, סוחר זהב מלונדון, אומר שלקוחות מכל הגילאים מגיעים אליו כדי להחליף את הביטקוין ההפכפך בזהב, ועושים זאת במיליוני פאונד ובתדירות גבוהה מאוד.

צילום: OpenClipart-Vectors

המחקר של מקדולנד

לעומת זאת, במחקר עדכני (ניתוח תנודות כלכליות מסוג Elliott) שביצע האנליסט סקוט מקדולנלד מהאתר Seeking Alpha עולה תמונה שיחד עם הירידה בביטקוין, ההשקעה בזהב דווקא היא זו הנכנסת לתקופה מתונה והמסקנה הנובעת מהדוח היא שיש למכור זהב ולקנות כמויות ביטקוין גדולות יותר. כלומר, לטענת מקדונלד קיים קשר הפוך מובהק ולאו דווקא ישיר בין שוק הזהב לבין הביטקוין. מקדולנד אף ציין כי תגובה דומה התרחשה גם במרץ ובספטמבר האחרונים וטוען שבעקבות הממצאים עשוי להיות קל יותר לחזות מתי לקנות ביטקוין ומתי למכור זהב.

צילום: digitalmoneyworld


מה הקשר בין זהב לביטקוין?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים