לייף סטייל

איקרוס לא חכם, אל תהיו כמו איקרוס

השמש היא מקור החיים אך אין אליה בלי קוץ בה, ובשמש יש בהחלט כמה קוצים שצריך להיזהר מהם.

צילום: Viditu

להיות "חכם בשמש" זו לא רק סיסמא. כולנו שמענו על הסכנות בחשיפה לשמש, על מריחת קרם הגנה על החוף, על יציאה עם משקפי שמש ועל שתיית מים מרובים. אבל אנחנו לא באמת מודעים לגודל הסכנה שיש בחוץ, ובמיוחד במקום עם רוב מוחלט של קיץ במהלך השנה, כמו אצלנו בישראל.

סכנה אחת שחייבים להכיר זו הסכנה לעיניים שלנו. השמש לא רק יכולה לעוור אותנו אם נסתכל עליה ישירות בלי הגנה יותר מדי זמן, אלא חשיפה ארוכה בלי הגנה יכולה גם לגרום לקטרקט, סרטן עפעפיים, גידולים שפירים הפוגעים בעיניים, סרטן הלחמית, מלנומה תוך עינית ועוד. אם אתם סובלים מדלקת מתמשכת בעין אחת או בשתיהן, יש לכם גוש או בליטה מדממים בתדירות גבוהה שלא נרפאים, אובדן מוזר או לא מוסבר של ריסים או פיגמנטים עם צמיחה לא סדירה, כדאי לכם להתייעץ עם הרופא שלכם.

צילום: Julien Haler

סכנה נוספת שלא ידעתם עליה כנראה היא לציפורניים. קרני השמש גורמות להתייבשות הציפורן, שמורכבת מהחלבון קראטין שחשוב לשמור עליו מוגן מהשמש. יובש עלול להשפיע על צמיחת הציפורן ועל קפלי העור מסביב ולגרום לרכסים אנכיים על הציפורניים (אם תסתכלו טוב, כנראה שיש לכם אותם והם יתרבו ככל שתתבגרו). הסכנה בכל זה היא שציפורניים יבשות עלולות להוביל לפטריות, ועור סדוק עשוי לגרום לדלקת אם יצליחו להסתנן חיידקים דרכו.

סכנה שאולי פחות שמעתם עליה היא שיער. חשיפה מוגברת לשמש עשויה לגרום למוות של שורש השערה, שלא מסתדרת היטב עם קרני אולטרה סגולות. כשהשיער יבש, הוא נשבר, אך כשהוא מת, הוא פשוט נושר, ולכן חשיפה מוגזמת לשמש בלי הגנה עלולה לגרום לנשירת שיער.

צילום: JackPeasePhotography

חשיפה אחרונה שכדאי לציין כי אולי לא שמעתם עליה, היא החשיפה לפגיעה במערכת החיסונית. קרינת השמש נספגת בחלקיקים שעל פני העור שלנו, ועושות בהן שינוי. מוטציה של גרעין התא עלולה להוביל לסרטן, אך למעשה כל שינוי בתא יכול לפגוע במערכת החיסונית שלנו וביכולת שלנו להתגונן מפני מחלות.

אז הנה, עוד כמה סיכונים שאתם יכולים להוסיף להתייבשות וסרטן העור, ועוד סיבות למה חשוב להתגונן מפני השמש כשיוצאים החוצה, גם בקיץ וגם בחורף (זה שקרני השמש שאתם נחשפים אליהן בחורף חלשות או מעטות יותר בהשוואה לקיץ לא גורעת מהסכנות שלהן). אז כשאתם יוצאים החוצה תזכרו לשמור על עצמכם.

Article author

איקרוס לא חכם, אל תהיו כמו איקרוס

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים