ביקורות סרטים

קרא לי בשמך

חגיגות האהבה ממשיכות עם ׳קרא לי בשמך׳. האם הוא שווה את כל ההתלהבות?

האהבה הראשונה, זו שקשה מאוד לשכוח אותה היא כמו זבוב שחג מעלינו וקשה מאוד להיפטר ממנו. זאת בדיוק ההרגשה שאיתה יצאתי מ"קרא לי בשמך". לא הייתי מסוגל לעזוב את האולם גם לאחר עלייתן של כתוביות הסיום. הבמאי לוקה גואדאנינו מצליח לשלב את הקהל עמוק בתוך המערכת היחסים שנרקמת בין אליו פרלמן (טימותי שאלאמה) לבין אוליבר (ארמי האמר) אי שם באיטליה בעונת הקיץ החמה. בתחילה לקח לי זמן להתחבר לדמויות אבל ברגע שהסרט מפעיל את הקסם שלו, קשה שלא להתאהב בהם.

עלילת הסרט עוסקת באליו בן השבע עשרה המבלה את הקיץ שלו בווילה של משפחתו בלומבארדי. אוליבור האמריקאי מגיע בשביל לעבוד ביחד עם אביו של אליו על הדוקטורט שלו. הקיץ הזה יהווה בשבילם הזדמנות לגלות את התשוקה שבוערת בהם והוא ישנה את חייהם לעד.

הסרט מבוים בידי אומן, הסצינות נראות כאילו שהן לקוחות מתוך חלום. הכל יפייפה, החל מהאור שנשקף על פני המים השקטים ועד לצבעים הבהירים המצליחים להכניס חיים לסרט שהיה יכול להיחשב לקיטשי אבל מרגיש הכי אמיתי, ויגרום אפילו לאנשים הכי ציניים באולם להתרגש מהדרמה והסגנון (כותרות הפתיחה נוטפות סטייל שזה פשוט מרשים).

טימותי שאלאמה מתגלה ככוכב עולה שכדאי לשים לב אליו והכל בזכות סצינה אחת. ארמי האמר סוף סוף מצליח לגרום להאמין שהוא שחקן טוב מאוד וחבל מאוד שהאקדמיה התעלמה ממנו. מייקל סטולברג שכנראה יש לו את הסוכן הכי טוב בעולם (הוא השתתף השנה בשלושה סרטים כולל "קרא לי בשמך" שמועמדים לפרס הסרט באוסקר) מצליח לחמם את הלב ולרגש באחת הסצינות הכי טובות של הסרט.

צילום: Visual hunt

מובן לגמרי מדוע יהיו כאלו שלא יתחברו לקצבו האיטי של הסרט, שאינו גדוש באירועים רבים. גואדאנינו מנסה להימנע מקלישאות, נותן לקהל את ההרגשה של איך זה מרגיש להיות זבוב על הקיר, ולחוות בצעדי תינוק את התפתחות הרומן בין אליו לאוליבור, כי ברגע שהעניינים מתחילים להתפתח, קשה שלא לשמוח עבורם וזה מה שהופך את הסיום לכל כך אפקטיבי: ישנה הרגשה שבילית קיץ שלם עם הדמויות הללו ואינך מסוגל להיפרד מהם, אך בסופו של הדבר החיים ממשיכים והעבר יצטרך להישאר מאחור.

לסיכום אומר כי הסרט יפייפה ומצדיק את ההתלהבות שנוצרה סביבו מאז שנה שעברה בפסטיבל סאנדאנס.

Article author

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים