מדע וטכנולוגיה

AI נגד הטרדה מינית: האם נמצא הפתרון האולטימטיבי לבעיה?

פיתוח חדש, בצורת עוזר אישי, בעל בינה מלאכותית יספק ביטחון לעובדים ויתריע על הטרדות מיניות.

צילום: Wokandapix

רבים כבר מבינים שבעידן האינטרנט משמשת הרשת קרקע פורייה להטרדות, המתרחשות בה אין ספור, לעיתים בסביבת צ'ט, בדואר האלקטרוני או באמצעי אחר. אפשר לומר שאין מקום באמת בטוח בעולם המקוון.

הטרדה מינית, היא סוג של הטרדה שקיבלה במה לא לפני זמן רב, בערך בשנות ה-70, שבהן התרבות הארגונית היתה נחשבת לבעייתית במיוחד מבחינה זו, והובאה לתודעה בעיקר בארה"ב.

הנושא עלה לתודעה בעקבות תלונות של נשים על מפגשים שאליהן הוזמנו בסתר, וגם דרך מקרים מפורסמים כמו המקרה של Matt Lauer שהיה נוהג לנעול את דלת משרדו בחשאי עם לחצן סודי בעוד הם מקיים ראיונות עם עובדות תמימות למשרדו, שלהן לא היה שמץ של מושג על המזימה המינית שרקם ועל כוונותיו האמיתיות לנצלן.

צילום: Anemone123

הסטטיסטיקה מפחידה יותר מהסיטואציה

אי אפשר להתעלם מהסטטיסטיקה המדברת על כך ש-75% מכלל ההטרדות המיניות במקום העבודה אינן מדווחות. זה נובע מסיבות מגוונות ובעיקר עקב הפחד מפני פיטורין, התחכום ויצר הנקמה של המטרידנים, ועמדת הנחיתות של העובדות לעומתם.

צילום: Wokandapix

הופעת הרשת וההטרדה המינית

בגדול, הרשת הרחיבה את התופעה בצורה דרסטית, ומה שהיה פעם מתרחש בחדרי חדרים בארגונים ללא שום דיווח התרחב וגדל לבעייה עולמית במקומות עבודה שמשתמשים בהתקני רשת נפוצים שבהם משתמשים להטרדה.

דרכי ההתמודדות כיום

עקב כך, ב-20 השנים האחרונות, משתמשים ארגונים רבים בטכנולוגיות וידאו למעקב ומעדכנים את הפוליסות בכל מטבחון כנגד ההטרדה המינית. למרות כל האמצעים המתבקשים, תחושת החרדה של העובדת קיימת ואינה שוקטת גם מפני שבסופו של דבר עשויה להתרחש תקיפה גם תחת מצלמות וללא שום סימנים מוקדמים מצד התוקף.

צילום: OpenClipart-Vectors

 

עוזר אישי בטכנלוגיית AI. האם דברים הולכים להשתנות?

הפתרון המוצע הוא בדמות עוזר אישי בעל בינה מלאכותית. שיאפשר לזהות גם הערות סקסיסטיות לא ראויות, מילות מפתח אשר מועדות לפורענות, ומלל טריגר בעל משמעויות מטרידות כלפי המושא, וכמובן והכי חשוב, להתריע עליהן בזמן אמת. ההתערבות תהיה אוטומטית – עובדה זו עלולה לסכל ניצנים של הטרדה, תביא בהכרח לתחושת ביטחון מוגברת אצל העובדים ולחיסכון בזמן בכתיבת הניירת שמתלווה לתהליך. בכך, בסופו של דבר יהפוך מקום העבודה העתידי להרבה פחות מפלה כלפי נשים.

 

*הבהרה: למרות הכתוב, הכתבה מתייחסת לשני המינים.

 

 

 

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים