ביקורות סרטים

הפנתר השחור

הסרט ה-18 ביקום הקולנועי של מארוול הגיע לקולנוע. האם הוא שווה צפייה או שמארוול איבדו את זה? עידו הלמן שב עם מסקנות מעניינות.

צילום: JD Hancock

היקום הקולנועי של מארוול חוגג השנה עשור לקיומו. בכול זאת, פעם בכמה זמן צריך להוריד בפניהם את הכובע. זה בכלל לא פשוט ומובן מאליו שיקום קולנועי גדול כזה מצליח להתקיים כבר עשור ועוד עם יד כה נטויה לעתיד. עכשיו מגיע הסרט ה-18 ביקום הקולנועי של מארוול והשמחה מרובה מאוד.

אני מוכרח להגיד של'הפנתר השחור' הגעתי עם ציפיות נמוכות. מ'ספיידרמן השיבה הביתה' מאוד התאכזבתי ואת 'ת'ור רגנארוק' עדיין לא ראיתי כך שהייתי בטוח שצפויה לי עוד אכזבה מבית מארוול. אך הפעם זה לא היה כך.

קודם כול, עליי להגיד ש'הפנתר השחור' יחסית עומד בפני עצמו. כמובן שהוא מומלץ בעיקר למי שראה את הסרטים הקודמים ביקום הקולנועי הנ"ל אך גם מי שיבוא לסרט עם כמה חוסרים לא ירגיש שהוא מאבד מידע חיוני כלשהו.

'הפנתר השחור' הוא סרט ארוך. שעתיים ורבע בדיוק וככזה הוא מפציץ את הצופים כבר מסצנת הפתיחה במידע. הסרט מתרחש ברובו בווקאנדה: מדינה שנבנתה כולה מהחומר החזק ויברניום, והיא נמצאת במקום מסתורי באפריקה ולא צריכה עזרה בינלאומית מאף אחד. לאחר מה שהיה ב'קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים' מלך ווקאנדה טצ'אלה חוזר למדינה ומגלה כי יש לא מעט אנשים שרוצים ברעתו. בעזרתם של כמה מחבריו הוא נלחם באויביו כדי למנוע מלחמת אזרחים בווקאנדה וכדי להבטיח את שלטונו.

כמו כול סרטי מארוול, גם 'הפנתר השחור' הוא סרט פעולה עתיר הומור. אך בניגוד לאינפנטיליות של 'ספיידרמן השיבה הביתה' הפנתר הוא סרט שלוקח את עצמו קצת (דגש על קצת) יותר ברצינות. ממש בנו עולם שלם וחדש בסרט וזה מרהיב לצפות בזה ולהעריך את ההשקעה המרובה.

צילום: Steve Wilson – over 9 million views Thanks !!

ומן הסתם, זה סרט של מארוול על כול המשתמע מכך. הבימוי מוצלח מאוד, קטעי האקשן סוחפים, העלילה מעניינת, יש הרבה רגעים מצחיקים והשעתיים ורבע של 'הפנתר השחור' עברו לי יחסית מהר.

בשורה התחתונה, 'הפנתר השחור' הוא מהסרטים היותר מוצלחים של היקום הקולנועי של מארוול. סרט מרתק, עתיר בדמיון ובאקשן נהדר, מצחיק ומאוד מאוד כיפי. האמון של במארוול חזר ואני ממש מחכה כבר ל'הנוקמים: מלחמת האזרחים'.

כמובן, תישארו אחרי הקרדיטים כי יש שתי סצנות בונוס לאחר סוף הסרט.

Article author

הפנתר השחור

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים