ביקורות סרטים

אני, טוניה

מרגוט רובי, אליסון ג'אני ועוד הרבה שחקנים בסרט חדש שבוחן את החלום האמריקאי ושיברו. שווה צפייה או שעדיף כבר לראות את 'הזאב מוול סטריט' שוב?

אני טוניה, ואתם?

אחד מתתי הז'אנר הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות זה סרטי ביוגרפיה קומיים על החלום האמריקאי ושיברו. זה התחיל עם 'הזאב מוול סטריט' והמשיך עם 'כלבי מלחמה', 'תוצרת אמריקה' ועכשיו 'אני, טוניה'. לסרטים הללו יש כמה כללים: הם צריכים להיות שנונים ומצחיקים, הם צריכים להיות מאגניבים וצריך שיהיה להם פסקול משובח.

'אני, טוניה' מציית לכללים הללו כמו ילד טוב ירושלים (אם כי על טוניה מהשם של הסרט קשה להגיד שהייתה ילדה טובה) והוא מכיל את כול הסממנים הללו.

טוניה הארדינג (מרגוט רובי), היא אחת מכמה ילדים שיש ללוונה פיי גולדן (אליסון ג'אני), אישה מתוסבכת שמקללת המון ולא רואה בעיניים מעבר למטרותיה האישיות. גולדן 'מחנכת' את טוניה כבר מגיל צעיר להיות המחליקה על הקרח הכי טובה שיש ולא לתת לשום דבר לעצור אותה, וכך קורה, כאשר טוניה מתבגרת היא הופכת להיות מחליקה עטורת תארים. מקרה חמור במיוחד שמתרחש לקראת המשחקים האולימפיים ב-1994 מעמיד בסימן שאלה את עתידה המקצועי של טוניה.

'אני, טוניה', לפני הכול, הוא סרט כיפי למדי. הוא קצבי מאוד, יש בו לא מעט רגעים של מודעות עצמית משעשעת, הוא מצחיק מאוד, בחירת השירים שבו משובחת ומעל הכול נראה שהסרט נעשה מתוך חיבה מסוימת לטוניה הארדינג.

צילום: Visualhunt.com

השחקנים משובחים מאוד. מרגוט רובי מביאה הרבה חן לדמות של טוניה ונותנת לה אופי וסיבה להיות בעדה במהלך כול הסרט גם כשהיא עושה מעשים מפוקפקים מוסרית, אך מי שגונבת את ההצגה היא אליסון ג'אני בתפקיד אמא של טוניה (אגב, ג'אני היא כרגע המובילה לזכות באוסקר בקטגוריית שחקנית המשנה), היא נצלנית, היא מרושעת וכול דקה שלה על המסך משדרגת את הסרט בהרבה רמות. גם שאר שחקני המשנה בסרט עושים את עבודתם נאמנה ונותנים הופעות טובות מאוד.

'אני, טוניה' הוא לא סרט שאזכור לעוד הרבה זמן אבל כדרך להעביר שעתיים בעונת הפרסים הנוכחית הוא עושה את העבודה כמו שצריך. סרט שנון, מצחיק וכיפי מאוד. הלכתי להחליק בצורה אומנותית על הקרח, מקווה שאזכה באליפות העולם.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים