ביקורות סרטים

צורת המים

הסרט הזה הוא אחד מסיפורי האהבה הכי טובים שתחוו בקולנוע. אור פז חזר מאוהב מ"צורת המים".

"סיפור על אהבה, אובדן והמפלצת שניסתה להרוס את הכול", במילים אלו נפתח סרטו החדש של גיירמו דל טורו, "צורת המים". מה שמתחיל ונשמע כמו מעשייה לילדים לאט לאט מתפתח לסיפור מדמם, מצחיק ומרגש על אישה שמתאהבת ביצור ימי מהאמוזונס, ואם כל זה נשמע לכם כמו פנטזיה טיפשית רק תחכו ותראו מה דל טורו מגיש לכם.

הסיפור מתרחש בבסיס סודי בשנות השישים בזמן המלחמה הקרה בו מנקה אילמת (סאלי הוקינס) יוצרת יחסים עם יצור ימי (דאק ג'ונס) המוחזק בשבי ע"י מדענים .

כמו בסרטיו הקודמים מדובר כאן בסרט מרשים מבחינה ויזואלית, צילום, תלבושות, תפאורה ופסקול, והכל ביחד גורם לי להרגיש כאילו חזרתי בזמן ואני צופה בסרט הוליוודי מהסוג הישן. כבר מסצינת הפתיחה נשאבתי לתוך עולמם האישי של הדמויות, כאשר מחשבה אחת בלבד חלפה בראשי: אני לא רוצה שזה יגמר!

צילום: archer10 (Dennis) 113M Views

הקאסט מרשים בטירוף. מייקל שאנון ("יצורים ליליים", "סערת רוחות") הוא כמו תמיד פצצת אנרגיה שלא מפסיקה להפתיע ותובע את תשומת ליבם של צופיו. הייתי שמח לראות את אוקטביה ספנסר בתפקיד מעט שונה ("העזרה", "מאחורי המספרים"), היא במעין שלב בקריירה שלה בו היא מלוהקת לאותו סוג תפקיד ומשחקת את אותה דמות בכל סרט, ואשמח לראות מעט גיוון אצלה. ריצ'רד ג'נקינס ("לקרוא ולשרוף", "האורח") מצליח להעלות חיוך רחב על פניי כאשר אני רואה את האינטרקציה שלו עם דמותה של סאלי הוקינס. ואם כבר ציינתי את הוקינס ("חופשיה ומאושרת", "יסמין הכחולה"), אז יש לציין כי היא מגלמת את אחת מהדמויות הכי טובות בקריירת המשחק שלה. היא משחקת אילמת שלא מוציאה מילה מהפה, אך יחד עם זאת כל הבעה או תזוזה מצליחה לרגש מאוד. קרדיט נוסף מגיע לדאק ג'ונס (סדרת הסרטים "הלבוי", "המבוך של פאן") הלא הוא היצור הימי המתאהב בדמותה של הוקינס. ג׳ונס נמצא תחת שכבות רבות של איפור ועדיין מצליח להוסיף מימד אישי ואנושי לדמותו.

יש לציין כי למרות אהבתי הגדולה לסרט, נמצא שקיימות מספר בעיות שצצות במערכה השלישית הקשורות לאופן שבו דל טורו מטפל במיתולוגיה וההיסטוריה של היצור הימי. הצעתי היא לא לחשוב על זה יותר מידי ובכך לא לפגוע בחוויה הכללית של הסרט. בנוסף הסצינה האחרונה נמצאה צפויה מבחינה מטפורית.

צילום: State Library and Archives of Florida

לסיום הסרט הינו אחד מסיפורי האהבה הכי יחודיים שיצא לי לראות על המסך הגדול ואני ממליץ בחום! ולא רק לאוהבי הז'אנר.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים