תרבות ופנאי

האם משוויץ תצא הבשורה? על אחזקה בהיקף קטן ואי-הפללה

הציבור החזק בשוויץ דורש להכריע את הכף לטובת אי-הפללה לצרכנים קטנים.

צילום: DenisLinine

חקיקת החוק בשוויץ

על פי חוק שנחקק לאחרונה, ממשלת שוויץ לוקחת צעד אחורה ומקלה על צרכני הקנאביס בהחלטתה לאפשר אחזקה של עד 10 גרם קנאביס ללא הרשעה. ההחלטה התקבלה לאחר שסטודנט שהחזיק בסה"כ 8 גרם של קנאביס, נדרש בעל כורחו לשלם את הקנס הטבוע בחוק, וסירב. כיום זוהי המציאות חדשה גם בערים הגדולות בשוויץ כמו ציריך.

 הציבור בשוויץ מתנגד למיסוי

בסקרים אחרונים שנעשו, 85% מהציבור בעד אי-הפללה גורפת גם אם היא מתבצעת בכמויות קטנות. נתון מדהים זה עלול להכריע את הכף ממש בקרוב לכדי רפורמה שתביא להתחזקות שוק הקנאביס המקומי. רוב האירופאים, כך נראה, גם אינם מעוניינים לבזבז כספי מיסים על רדיפת צרכני קנאביס רפואי בהיקף קטן.

 

 

צילום: mohamed_hassan

האינטרס הממשלתי

בניגוד לדעת הציבור, קנסות הם אינטרס ממשלתי שעליו נלחמים מוסדות החוק, אחרי הכל, זוהי אחלה דרך לגבות מסים משוק הקנאביס הרפואי הקורם עור וגידים, כאשר משרד האוצר הממשלתי כבר זומם על הכנסה של כ-100 מיליון דולר עוד השנה. למרות זאת, עקב ההתנגדות החזקה בציבור, הפללת המחזיקים אינה על סדר היום נכון לרגע זה.

עמדת המשטרה השוויצרית

מאידך, המשטרה השוויצרית תומכת בהפללה ואינה ששה כלל לאפשר לצרכני הקנאביס להתחמק מעונש. עמדתה המופגנת היא שלא לשתף פעולה עם החוק ולהתייחס לצרכנים כאיום, וטוענת שתרשום דוחות על כל מקרה כזה תוך התעלמות מוחלטת מהחוק. המשטרה דורשת לסווג צרכנים רגילים כצרכנים רפואיים ובכך להפלילם, ונוסף על כך, אין לה שום דרך לקבוע את כמות החומר הפעיל והשפעתו באופן אמין ומדויק.

צילום: mohamed_hassan

דיונים סוערים באירופה ובעולם

בשאר מדינות אירופה ובעולם נעים אט אט לעבר רגולציה בשוק הקנאביס. בבריטניה ובארצות הברית למשל נמצא  התהליך הרגולטיבי בשלב מתקדם. בגרמניה ובהולנד כבר מתקיים דיון על היעילות הרפואית של הקנאביס שיכתיב את המדיניות בבחירות הבאות.

צילום: johny_deff

 

 


האם משוויץ תצא הבשורה? על אחזקה בהיקף קטן ואי-הפללה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים