ביקורות סרטים

אהבה חסרה

צילומים מדהימים של מוסקבה המושלגת ודמויות קרות עד כאב. עידו הלמן ראה את ׳אהבה חסרה׳ וכמעט חטף שפעת מרוב שהסרט קריר.

'אהבה חסרה' הוא סרט קר. אין סרט יותר מתאים ממנו לראות כרגע בחורף. הוא כול כך קר שאם לא רואים אותו עם גרביים וסוודר אפשר להצטנן ולשכב במיטה שבוע בגללו.

כי אין חום ואהבה ב'אהבה חסרה'. כולו קור וחוסר אנושיות. צעקות ואי נעימויות. רוצים סרט הוליוודי מתקתק? לכו מפה. זה לא סרט בשבילכם.

'אהבה חסרה' הוא סרטו החדש של אנדרי זבייגינצב, שבסרטו הקודם 'לוויתן' הוא לקח עלילה של חצי שעה ומרח אותה על פני שעתיים וחצי. עכשיו הוא חוזר עם סרט שיגרום לכם לקפוא במושב.

בוריס וז'ניה הם זוג שלא מפסיק לריב, לאחל נאצות אחד לשני ולהתאכזר לילד המשותף שלהם. לאחר שהילד שלהם יום אחד נעלם הם נאלצים לשים את המחלוקות ביניהם בצד ולנסות למצוא את הילד ולחשוב על העתיד שלהם.

החדשות הטובות הן ש'אהבה חסרה' הרבה יותר מוצלח בעיני מ'לוויתן' בעיקר בגלל שהפעם לעלילה יש יותר בשר. הסרט לרגע לא מנסה להיות מותחן הוליוודי קלישאתי וזה עומד לטובתו. כשנדמה לכם שהסרט לא יכול להיות יותר קריר ביחס האנושי שלו כלפי הדמויות והצופים, הוא שולף עוד הברקה קרירה שתגרום לכם להעריך יותר את הסרט ולרצות לרוץ ישר למחמם הקרוב אליכם.

הצילום יפיפה. מוסקבה המושלגת מעולם לא נראתה כה יפה (וקרירה כמובן) כמו ב'אהבה חסרה'. הצבעים הקרים שולטים בכול סצנה בסרט ומבחינה וויזואלית הסרט הוא תענוג לצפייה.

אז שווה לראות את זוכה פרס חבר השופטים 'אהבה חסרה'? זה תלוי. כיף לא תמצאו פה, גם לא חמלה, אהבה או בכללי אנושיות. אבל מה שכן תמצאו זה קולנוע קפוא, מעורר הערכה ומחשבה ואינטלקטואלי. זה לא סרט לכול אחד אבל זה כן סרט למי שאוהב את הקולנוע שלו קצת אחר.

זה הרבה יותר מוצלח בעייני מ'לוויתן', זה כן.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים