ביקורות סרטים

שעה אפלה

האם גארי אולדמן כווינסטון צ'רצ'יל נתן הופעה ששווה אוסקר? ואיך 'שעה אפלה' בכללי? עידו הלמן יצא לאקרנים וחזר עם מסקנות מפתיעות

גארי אולדמן הוא שחקן מוכר ואהוב שרוצה אוסקר, כמו דיקפריו בשעתו. אז מה עושה אולדמן? הוא השמין, הרכיב משקפיים, 'התלכלך' ובכללי השיל כול זכר למראה השדוף שלו בשביל לשחק את ראש ממשלת בריטניה לשעבר ווינסטון צ'רצ'יל.

קשה לדבר על 'שעה אפלה' מבלי לדבר על גארי אולדמן. ההופעה של גארי אולדמן היא הלב, המעיים והקישקעס של 'שעה אפלה' ולמרבה המזל אני מוכרח להגיד שזאת הופעה ממש טובה! גארי אולדמן נותן נפח של ממש לדמותו של צ'רצ'יל. הוא מקלל, הוא צועק, הוא כועס אבל הוא גם בן אדם רציני עם חוש הומור משובח שפתוח לצרכיהם של האחרים ומוכן לעשות הכול למען מדינתו במהלך מלחמת העולם השנייה.

עכשיו כשדיברנו על ההופעה של גארי אולדמן אפשר לדבר על 'שעה אפלה' הסרט. הטריילר עשה לי רושם של עוד ביוגרפיית מלחמת העולם השנייה יבשה אך הסרט עצמו מפתיע. כול זאת הודות לבימוי הווירטואוזי של ג'ו רייט ('כפרה') שמשתמש הרבה במצלמות מרחפות, קלוז אפים ותנועות צילום לולייניות בשביל להעביר את הסיפור של צ'רצ'יל. כול פעם שנדמה לג'ו רייט ש'שעה אפלה' בדרך להיות עוד ביוגרפיה משעממת על אדם דגול הוא מבריק עם איזו תנועת מצלמה מגניבה שהופכת את הסרט לממתק לעיניים.

הצדדים הטכניים של 'שעה אפלה' עשויים כהוגן. הסרט ערוך היטב כך שיש לו קצב אחיד ולא משעמם, שאר השחקנים שהם לא גארי אולדמן נהדרים, העלילה מצליחה לשמור עניין ובכללי הסרט ממש אחלה.

צילום: Harwich & Dovercourt

יש לסרט כמה חסרונות: הוא לא מספר על צ'רצ'יל שום דבר חדש שאנשים שמבינים בהיסטוריה כבר לא יודעים עליו, יש סצנה לקראת סוף הסרט שהיה עדיף אם היא הייתה נחתכת (רמז: היא מתרחשת ברכבת תחתית) ולא כול הסצנות הפוליטיות בסרט מעניינות.

אבל למרות כול זה, 'שעה אפלה' הוא בסופו של דבר אחלה סרט ודרך להעביר שעתיים בכיף עם שחקנים משובחים ועלילה מורכבת ומעניינת. יאללה, תנו לגארי אולדמן את האוסקר שלו.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים