תרבות ופנאי

האם מצאנו את לאס וגאס החדשה? בואו להכיר את אטלנטיק סיטי

הכירו את העיר בחוף המזרחי שמושכת אליה מיליארדי דולרים בהשקעות.

אם אתם חושבים על ביקור בארצות הברית בזמן הקרוב ומחפשים אטרקציות באזור ניו יורק, אתם צריכים להכיר את אטלנטיק סיטי. העיר היא מחוז במדינת ניו ג'רזי והפכה בשנות ה-2000 האחרונות למוקד עלייה לרגל למי שמחפשים חלופה קרובה וקצת זולה יותר ללאס וגאס. למרבה הצער, העיר חוותה עליות וירידות, אך נראה שהיא מתאוששת בשנים האחרונות ובדרך חזרה לעמוד על רגליה.

האזור הוכר כעיר בשנת 1854, ותמיד היה עיר נופש. הטיילת בה עד היום מהווה מוקד משיכה לתיירים רבים, והיא במקור בכלל נועדה כדי לעזור לבעלי מלונות באזור ולמנוע כניסת חול למלון! הטיילת נמשכת בערך 7 ק"מ (היא התקצרה משמעותית אחרי שהכה בחוף הוריקן בשנת 1944), אך אם מתחשבים באורך המלא שלה, יחד עם טיילת נוספת שממשיכה אותה, היא מגיעה ל-9.25 ק"מ והיא הטיילת הארוכה בעולם.

צילום: nshuddha

מקום שכדאי לבקר בו אם כבר עושים טיול בטיילת, הוא מזח אושן. זה היה מזח השעשועים הראשון בעולם, ונבנה כבר בשנת 1882. מאז נבנו מזחים נוספים בעיר, אבל זה הראשון והמפורסם שבהם. אם אתם מחפשים מזח נוסף לבקר בו, אל תשכחו לקפוץ למזח הקניון של סיזרז. למעשה, כדאי לדעת שהעיר הייתה מקור ההשראה ההיסטורי למשחק הלוח "מונופול", כך שאם שיחקתם בזה, למעשה שיחקתם בגרסה מוקטנת של אטלנטיק סיטי!

אבל אטלנטיק סיטי היא הרבה מעבר לטיילת שלה. תרבות ההימורים שבה נותנת תחרות הולמת ללאס וגאס, שאמנם עדיין נותרת אתר עלייה לרגל לחוף המערבי, אך בחוף המזרחי העיר שעלתה לגדולה הייתה דווקא זו שבעיר שבניו ג'רזי, ולא רק כי היא קרובה יותר. מיליארדי הדולרים שהושקעו על ידי יזמים כאלו ואחרים לבניית העיר ובניית מלונות מפוארים נוספים, גרמו לבועה שהלכה ותפחה עד שבשנת 2014 יש הטוענים שהיא התפוצצה.

צילום: SurFeRGiRL30

למעשה, הסיפור של אטלנטיק סיטי הוא סיפור על חלומות של יזמים, ובכך הוא בהחלט דומה ללאס וגאס. אך בעוד לאס וגאס מספקת אסקפיזם יוקרתי, ונגיעה בחיי הזוהר, באטלנטיק סיטי מלונות היוקרה החדשים פשוט לא שורדים. למעשה בתי העסק המצליחים באטלנטיק סיטי הם המסורתיים שבהם, מה שמעיד ככל הנראה על אופי העיר. התושבים והתיירים לא מחפשים לעבור באטלנטיק סיטי אל עולם מפואר ונוצץ. הם רוצים בריחה פשוטה מהמציאות, וקצת הנאה. זו הסיבה מדוע רבים מהאנשים יעדיפו פארק שעשועים על פני בית קזינו מפואר.

צילום: R

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים