תרבות ופנאי

10 סיבות למה אני מתרגש מהסרטים הקרובים של וודי אלן

עידו הלמן מספר למה וודי אלן הוא אחד הבמאים האהובים עליו ועל ההתרגשות שלו מסרטיו הבאים. כתבה נוירוטית למדי אם תשאלו אותנו.

צילום: theglobalpanorama

עוד מעט יוצא לאקרנים 'גלגל ענק', סרט הקולנוע ה-47 של הבמאי הנודע וודי אלן. בדיוק היום פורסם שסרטו הבא, שייצא בשנה הבאה מן הסתם, ייקרא 'יום גשום בניו יורק'. כמעריץ גדול של הבמאי הממושקף והמבוגר, אני מצפה מאוד לשני הסרטים הללו ואני אתן כמה סיבות למה זה כך ולמה כדאי גם לכם לקנות כרטיסים לסרטים הללו כשייצאו.

1. כי הוא מקורי– זה לא סוד שתעשיית הקולנוע ההוליוודית מקדשת את החוסר מקוריות: גיבורי על, ריבוטים ורימייקים לכול סרט שנוצר, המשכים לכול סרט שהרוויח יותר מ-50 מיליון דולר בעולם, עוד גיבורי על ועוד ריבוטים ורימייקים ועוד המשכים. וודי אלן הוא אחד הבמאים היחידים שיוצר סרטים מקוריים (יענו לא מבוססים על משהו שפורסם קודם). הוא קצת נוטה לפעמים למחזר רעיונות מסרטים קודמים שעשה אבל לפחות הוא יוצר הכול ממוחו הקודח והמבריק וכול סרט שלו מכיל גם לפחות משהו מקורי משלו.

2. כי הוא עושה מה שהוא רוצה– וודי אלן הוא נצר לשושלת הבמאים משנות השבעים, תקופה בה הבמאי של הסרט הוא בעל החזון ובעל הבית של ההפקה. מאז כישלון 'שערי החופש' בתחילת שנות השמונים זה כבר לא ממש המצב, אבל וודי אלן הוא אחד מהבמאים היחידים שמביימים את סרטיהם איך שהם רוצים ולא נותנים לאף אחד להחליט בשבילם מה לעשות. יש לו קול וסגנון משלו ואף אחד לא ישנה זאת.

צילום: david_shankbone

3. כי הוא מושך אליו שחקנים טובים– לוודי אלן יש מעמד גדול בהוליווד. מעמד כול כך גדול שלעבוד איתו נחשב נקודת זכות בתיק העבודות של כול שחקן. אם שחקן רוצה להיחשב כרציני ואיכותי, אחד הדברים הראשונים שהוא צריך לעשות זה להופיע בסרט של וודי אלן. רק ב'קפה סוסייטי' קיבלנו הופעות מאת ג'סי אייזנברג, קריסטין סטיוארט וסטיב קארל וב'גלגל ענק' מופיעים ג'סטין טימברלייק וקייט ווינסלט בין השאר. כשאני רואה סרט של וודי אלן אני מצפה לשחקנים טובים ואיכותיים שיופיעו בו, והוא אף פעם לא מאכזב בתחום הנ"ל.

4. כי הוא מוציא סרט כול שנה– טוב, זו לא בהכרח נקודת זכות גדולה בעייני רבים אבל בעייני כן. אני מודה שלא כול הסרטים של וודי אלן טובים ('איש ללא הגיון' למשל היה זוועה) אבל זה נחמד לדעת שאחד הבמאים האהובים עליך מוציא סרט כול שנה. כול שנה אתה יכול לראות מכישרונו וכול שנה יש למה לחכות.

צילום: mrbill78636

5. כי הוא עדיין בכושר– ואתם יודעים, אף אחד לא מכריח את וודי אלן להוציא סרט כול שנה. הבן אדם עוד מעט בן 82 (יותר מסבא שלי אגב!) והוא בכיף היה יכול לתלות את המצלמה ולצאת לפנסיה. אבל לא, עם שני סרטים חדשים בקנה ובלי סימן לעצור בעתיד הקרוב וודי אלן הוא רכבת ששועטת אל עבר העתיד ולא נראה שמישהו יעצור אותו. צ'ו צ'ו!

6. כי הוא משפיע– אתם יודעים כמה סרטים וסדרות יש כול שנה שלא מבוימים ע"י וודי אלן אבל נראים כאילו נעשו מצלם סרטיו? המון! וודי אלן הוא במאי שהשפיע וממשיך להשפיע על דורות של יוצרי קולנוע וטלוויזיה וכול סרט שהוא מוציא, לא משנה מה איכותו, מחזק את השפעתו על הדורות הבאים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה.

7. כי הוא לא מפחד לגוון לפעמים– כשאתה מוציא סרט כול שנה כבר 35 שנים אתה מן הסתם חייב לגוון כדי שהקהל לא ינטוש אותך. וודי אלן יודע זאת ולמרות שאומנם כמעט כול סרטיו הם דרמות ו/או קומדיות נוירוטיות הוא לא מפחד לעשות מחוות לז'אנרים קולנועיים שונים: בין אם זה הקולנוע הגרמני האקספריוניסטי ('צללים וערפל'), מחזמר קלאסי ('כולם אומרים אני אוהב אותך'), הוליווד של פעם ('קפה סוסייטי'), דרמות מתח פה ושם ('חלומה של קסנדרה' ו'נקודת מפגש') ועוד ועוד.

8. כי הוא יהודי– אתם יודעים, כול היהודים הם אחים בסופו של דבר. לא סתם נאמר רבות על המוח היהודי שהוא מבריק, ווודי אלן הוא אחד ההוכחות לכך.

צילום: austinevan

9. כי הוא לא נמאס– טוב, פה זה לחלוטין אישי. להרבה אנשים שאני מכיר נמאס כבר מסרטים של וודי אלן אבל לי אישית לא. יש משהו ממכר בעייני בסגנון של הסרטים שלו, בכול הנוירוטיות והאנשים המכובדים שעומדים במרפסת ושותים יין ומדברים על 'החטא ועונשו' ועל יצירות אחרות של דוסטויבסקי, אבל היי! אם לאנשים לא נמאס לראות סרטי גיבורי על, לי לא נמאס לראות סרטים של וודי אלן.

10. כי הוא פשוט גאון– מן הסתם. אחרי הכול וודי אלן הוא פשוט כמשמעותו יוצר מבריק שיצר לא מעט יצירות מופת, ממשיך ליצור בשיא המרץ ומושך קהל ברחבי העולם (פה במיוחד). כך שסרט של וודי אלן, לא משנה מה איכותו, הוא אירוע קולנועי שאי אפשר להתעלם ממנו.

'גלגל ענק' ייצא לאקרנים בארץ ב-7 בדצמבר (אבל אם אתם גרים באזור שוהם אתם תוכלו לראות אותו בהקרנת טרום בכורה בקולנוע לב שוהם ב-30 בנובמבר).

Article author

10 סיבות למה אני מתרגש מהסרטים הקרובים של וודי אלן

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים