לייף סטייל

פמיניזם ואמנות החלפת הגלגל

מחשבות על פמיניזם, מטרוסקסואליות ועל הקשר בינם לבין פנצ'ר תמים בגלגל..

שמונה בערב, חוף מכמורת. את יוצאת מהים לכיוון הרכב בדרכך הביתה. שנייה לפני שאת עולה על ההגה את קולטת שהגלגל הימני אחורי הכין לך הפתעה. פנצ'ר, תקר בעברית תקנית. חמוד כזה, הססן, עדיין עם אוויר בגלגל אך כזה שמרמז לך כי עלייה על הכביש תוביל אותך תוך מספר קילומטרים לנסיעה על הג'אנט.

צילום: skyfaller

לכאורה סיפור נדוש, הרי ברור לך מה צריך לעשות: להוציא מתא המטען את הגלגל החלופי, להכניס מתחת לרכב את המכשיר הזה שאם מסובבים אותו בכיוון הנכון, מתרחש הקסם והאוטו מתרומם מהאדמה. אחר כך, לשחרר את הברגים עם הידית המסתובבת, להוציא את הצמיג הפגום, להכניס את החלופי, להדק את הברגים ולהחזיר את הרכב צמוד לאדמה. פשוט, נכון?

לפני 30 שנה, הסיפור הזה היה פשוט וברור לכולם: אישה עם גלגל מפונצ'ר, הרמת מבט, גבר אלפא מגיע, מחליף, אישה אומרת תודה, עולה על האוטו ונוסעת. כללי המשחק ברורים, חלוקת התפקידים קבועה. כולם מרוצים: האלפא כי הציל נסיכה, הנסיכה, כי היא, ברכיה וציפורניה ניצלו.

צילום: kalhh

אלא שבשנת 2017, הסיפור הזה מסתבך… במאה ה-21 האירוע הנדוש והיומיומי הזה הוא לא פחות ממבוא לדיון פמיניסטי, פוסטמודרני, ניו אייג'י וג'נדריאלי.

נתחיל מהנסיכה, אותה נסיכה שלא תהסס להתחיל בבר עם גבר, שתחזיק בארון האמבטיה מקדחה משוכללת ותיאבק בגברים שוביניסטים, מאצ'ואיסטיים ונטולי מודעות בסיסית למראה ולריח גופם.

מצד אחד היא יודעת שמצופה ממנה לדעת את סדר הפעולות של החלפת הגלגל ולבצע אותן ללא היסוס. גם היא מצפה מעצמה לתת בכך ביטוי לאג'נדה הפמיניסטית שלה תוך שהיא מעלה סלפי עם גלגל ופוסט שנון לפייסבוק. מצד שני, היא יודעת כי כדי לעשות זאת יהיה עליה להתיישב על האדמה, לטנף את ידיה ולהסתכן בציפורן שבורה ולהזיע במאמץ לפתוח את הברגים. וזיעה בשילוב חול ים, זה לא בדיוק הקאפ אוף טי שלה..

צילום: AHLN

והגבר? גם הוא לכאורה לכוד. שהרי מבחינה אבולוציונית הוא אמור להציל נסיכות ,כיאה לאלפא שרירי וחסון עליו לרוץ לקראתן ולהחליף את הגלגל תוך שלושים שניות עד דקה. אך כמטרוסקסואל, פמיניסט וחותר לשוויון מוחלט בין המינים, הוא יודע להציג טיעונים מושכלים מדוע הוא פטור מלשלם עליך בדייט הראשון או לחילופין לפתוח את הסתימה בביוב תוך שהוא מסביר לך שהיא נגרמה מהשערות שלך במקלחת. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהצלת נסיכות זרות בחושך, והחלפת הצמיג המפונצ'ר שלהן בחוף מכמורת הנטוש.

צילום: brizzle born and bred. ימים בהם חלוקת התפקידים היתה יותר ברורה.

וכך, הופכת לה אמת פשוטה של תקר בגלגל הדורש תיקון, לדיון נרטיבי, רלטיביסטי ומורכב. כל כך מורכב עד שכאשר כבר החלטת להתגבר על הקונפליקט הפנימי ולבקש עזרה ממספר גברים שחולפים במהירות לידך, את נתקלת בסירוב המלווה בתירוצים מביכים, לא פמיניסטיים ובטח לא גבריים.

ואם היקום לא שלח לך צדיק שיציל את המין הגברי כולו, יפשיל שרוולים ויחליף את הגלגל האומלל, את מבינה שיש לך שתי ברירות: הראשונה, להתקשר לגרר ולבלות עוד כמה שעות בחושך עד שהוא יבוא להושיע אותך, והשנייה, לאתר אחות שיצאה מן הים, באחוות נשים להחליף איתה את הפגום במושלם. ולמחרת בבוקר, להתייצב אצל הפדיקוריסטית שתתקן לך את הציפורן השבורה.

צילום: Engin_Akyurt

גילוי נאות: הדברים מבוססים על אירועים אמיתיים, אך תובלו בהומור ואהבת אמת למין הגברי 🙂

 

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים