לייף סטייל

לרכב נכון – הדברים שחשוב לדעת כשאתם רוכבים על אופניים

על פי הנתונים, כ-4% מהאנשים המעורבים בתאונות דרכים הם רוכבי אופניים. אנחנו אומנם שומעים בתקשורת לעיתים רחוקות על תאונות בהן נהרגו רוכבים, אך אלפי תאונות כלל אינן מדווחות.

על פי הנתונים, כ-4 אחוז מהאנשים שמעורבים בתאונות דרכים הם רוכבי אופניים. אנחנו אומנם שומעים בתקשורת לעיתים רחוקות על תאונות בהן נהרגים רוכבים, אך מדובר על כמות הרבה יותר גדולה מזו שאנחנו מתוודעים עליה, שכן במקרים רבים מדובר על תאונות בהן הרוכבים יוצאים עם פציעות והן אינן מדווחות בהכרח.

אך כל פציעה שכזו יכולה להיות מהותית מאוד, היא יכולה להשפיע על שגרת החיים ולשנות את מסלולם במובן מסוים. לא מעט רוכבים מצאו את עצמם מתמודדים עם קשיים פיזיים ונפשיים כתוצאה מתאונת דרכים, לא מעט מאלה שהיו מעורבים בתאונות בזמן הרכיבה, נמנעו מלחזור לרכוב לאחר מכן.

במהלך השנים, כל הנושא של רכיבת אופניים קיבל דחיפה משמעותית בישראל. אנחנו יכולים לראות את זה דרך חנויות מקצועיות רבות שנפתחו והן מציעות גם אופניים איכותיות וגם אמצעי בטיחות שונים לרכיבה נכונה, אנחנו יכולים לראות את זה במסלולי אופניים שנסללו ברחבי הערים, בכמות הרוכבים שעלתה באופן דרסטי ובכלל במודעות. כל זה גם הוביל לעלייה במספר התאונות ולכן אנחנו צריכים לנקוט בזהירות רבה יותר כשאנחנו רוכבים.

לפני שנסביר כיצד יוצאים אל הדרך עם אופניים, מה אנחנו צריכים לדעת. חשוב לומר, בניגוד לנהגים ברכב, הם מחויבים לעשות ביטוח לפני שהם עולים על הכביש, הרי שרוכבי אופניים לא מחויבים לכך, זה עניין של אחריות אישית. כל אחד צריך לבטח את עצמו בשביל להגן עליו. לכן חשוב לעשות ביטוח תאונות אישיות אם אתם רוכבים או מחליטים להתחיל לרכב.

מדוע חשוב לעשות ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות מאפשר לנו להיות מבוטחים בכל מקרה של תאונה שאנחנו עוברים בבית או במקומות אחרים. בין היתר, הביטוח מכיל את האופציה שאם, חס וחלילה, יקרה לנו משהו בעת שאנחנו רוכבים על אופניים, נוכל לקבל תשלום מחברת הביטוח על הטיפולים שאנחנו נזדקק להם וכן על אובדן כושר עבודה בתנאים מסוימים.

עם זאת, ביטוח תאונות אישיות לא אמור למנוע מאיתנו לצאת ערוכים ומוכנים לדרך כשאנחנו מתכוונים לרכב על אופניים, לא משנה אם אנחנו עושים את זה לצורכי ספורט או אם אנחנו רוכבים על אופניים בתור כלי תחבורה שמאפשר לנו להתנייד ממקום למקום.

כיצד עלינו להיערך לרכיבה על אופניים

לפני שאנחנו בכלל חושבים לעלות על אופניים ולרכב, אנחנו צריכים להכיר את חוקי התנועה והתעבורה. בדיוק כמו שאף נהג לא מתיישב ליד ההגה ונוהג באופן עצמאי מבלי שהוא למד תיאוריה ועבר טסט, כך גם רוכבי אופניים חייבים להכיר את חוקי התנועה ואת התמרורים השונים, בפרט אלה שמתייחסים לרכיבה על אופניים באזורים שונים.

השלב השני שלנו בתהליך ההכנה מתייחס לאופניים. אנחנו צריכים לבדוק היטב כל מרכיב ומרכיב. צריכים לוודא שהמושב נמצא בגובה המתאים, הברקסים עובדים (מעצור יד), אנחנו צריכים לוודא שמותקן על האופניים פנס והוא תקין, וכן שהצמיגים במצב טוב, לא שחוקים, ובוודאי לא עם פנצ'ר.

אחרי כל זה, אנחנו צריכים להכין את עצמנו לרכיבה. כאן עלינו לבצע כמה דברים. ראשית, בהתאם לחוק שעבר לפני מספר שנים, אנחנו צריכים להרכיב קסדה, כמובן שהיא צריכה להתאים למבנה הראש שלנו, לכסות את חלקו האחורי היטב, ולאפשר לנו לרכב בצורה נוחה מבלי שהיא תפריע לנו.

אנחנו צריכים ללבוש על עצמנו וסט זוהר או בגדים מוארים על מנת שיהיה ניתן לראות אותנו. רצוי מאוד, במידה ואין לנו וסט או בגדים כאלה להדביק מדבקות זוהרות על הבגדים בשביל שיהיה ניתן להבחין בנו.

רצוי גם לשים מגנים על הברכיים ועל המרפקים. אומנם זה לא תמיד יהיה נוח לרכב בצורה כזו, אך זה יכול לשמור עלינו במקרה של נפילה. רוכבי אופניים בשטח נוהגים לשים מגנים כאלה וזה עוזר להם.

עוד דבר שחשוב מאוד שיהיה לנו, זה מכשיר סלולר תקין ומוטען, כך אם חס וחלילה יקרה משהו ואין אף אחד בסביבה אנחנו נוכל להזמין עזרה, רצוי גם ליידע מראש אנשים היכן אנחנו מתכוונים לרכב, בשביל שידעו איפה אנחנו נמצאים, אם אנחנו לא מגיעים בזמן או קורה משהו, הם ידעו היכן לחפש אותנו בלי שום בעיה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים