תרבות ופנאי

בחירת משחקים עבור ילדיכם

עולם המשחקים הוא עולם עשיר ומרתק. אם בעבר נאלצו הילדים להשתמש בבובות עשויות סמרטוטים וללקט אבנים כדי להרכיב וליצור להם בתים וארמונות, הרי שכיום עולם המשחקים הרחב מציע שפע ענק של משחקים שונים ממותגים, מגוונים ובאיכויות שוות במיוחד.

למשחקים יתרונות עצומים הן לילד והן לכל המשפחה סביבו כאשר באמצעות המשחק ניתן לתקשר עם הילד ולהגיע אתו למחוזות שלא היינו מגיעים אליהם לולא השיח שנוצר בעקבות המשחק.

נלמד מעט על אודות עולם המשחק ועל היתרונות של המשחקים המוכרים עבור כל ילד.

למה הילד שלי צריך לשחק?

אז האמת היא שהתרומה של המשחק לילד היא ברורה וידועה ואין צורך להכביר במילים עליה. אנחנו עדים לכך כי המשחקים מפתחים את הילד, מעשירים את עולם הדמיון שלו, מעניקים לו כלים להתמודדות נכונה עם סיטואציות שונות בחיים כאשר הבונוס הוא גם פיתוח המוטוריקה העדינה וגם הגסה. ילד שמשחק נהנה מעולם עשיר יותר ביחס לילד שנמנע ממשחקים ונכון הדבר פי כמה וכמה כאשר מדובר במשחקי דמיון.

כל המשפחה משחקת

ישנם משחקים שגם המבוגרים אינם נמנעים מלשחק בהם. במיוחד כאשר מדובר במארז חדש של משחק המדגדג באצבעות ומושך גדולים וקטנים לשחק וליצור בו. כך זה עם דגמי הפליימוביל השונים אשר כבשו זה מכבר את כל עולם הצעצועים כאשר הם מציעים לכל אחד, בכל מקום בעולם, בטווח מחירים רחב, מארזי פליימוביל ברמות משתנות. זאת בהתאם לגיל ובהתאם לסגנון של הילד.

אם ישנם מספר ילדים במשפחה הרי ברור כי כל המשפחה תתאחד סביב המשחק והוא יתרום רבות לכולם, הן מבחינת הגיבוש של כל המשפחה יחד והן מבחינת שעות איכות בין ההורה לבין הילד.

דמיון שהופך למציאות

המשחקים של היום כל כך מפותחים עד שהם למעשה מסוגלים להכניס את הילדים לסיטואציות מציאותיות ממש כאשר לאחר ההתמודדות עם המשחק, הם כשירים ובשלים הרבה יותר להתמודד מול אתגרי החיים. את זה אגב הם לא יוכלו להשיג בשום אופן על ידי משחקים ווירטואליים.

לא משחקים עם איכות

חשוב לדעת. כמעט לכל סוג של משחק כמו גם לכל מותג קיימים חיקויים זולים. כל משחקי ההרכבה האיכותיים כמו לגו, פליימוביל ועוד, מחברות המקור, מועתקים על ידי יצרנים אשר מבצעים ברוב המקרים עבודה זולה ופשוטה עם חומרים לא איכותיים בעליל, כאשר התוצאות הן משחקים שלא שווים אפילו את מארז הקרטון או הפלסטיק אשר בו הם ארוזים.

חשוב לזכור כי גם כאשר המשחקים נראים נוצצים ומבטיחים בדיוק כמו המקור, עדיין אין זה אומר שכך הם יישארו במבחן המציאות. לאחר שהאריזה מתקלפת והילד מתחיל לשחק במשחק, או אז מתגלה ה'סוד' ש- 'זה ממש לא זה'… וחבל.

אז הקפידו על איכות, הקפידו על גיוון והקפידו לשחק…

למידע נוסף

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים