תרבות ופנאי

צ׳ילדיש גמבינו: האמן הכי טוב שלא שמעתם עליו

דונלד גלובר הוא האמן הכי טוב שאתם עדיין לא מכירים. נמרוד רשף מגיש את המדריך המלא לסמל החדש של היצירתיות.

צילום: The Cosmopolitan of Las Vegas

דונלד גלובר הוא לא כמו כולם. אין הרבה אנשים שיכולים להציג את עצמם כזמר, דיג'יי, במאי, מפיק, שחקן, תסריטאי וסטנדאפיסט, וזה עוד לפני שהם בני 35, הגיל שבו רובנו מתאפסים על הכיוון של חיינו. ובכל זאת גלובר הצליח למצב את עצמו כאחד מהקולות הכי רעננים, יצירתיים וחדשניים בתרבות האמריקאית בשנים האחרונות, ויש שיטענו שהוא פרינס החדש.

הכל התחיל ב- 2006, כשדונלד (שבכלל חונך כעד יהוה ולמד כתיבה יוצרת בתיכון) פגש את מפיק הטלוויזיה דיוויד מיינר שראה תסריטים שכתב, התלהב ושידך אותו לטינה פיי, יוצרת הסדרה "רוק 30". דונלד כתב בצוות הסדרה עד שנת 2009 ואפילו זכה בפרס על עבודתו על העונה השלישית (והמבריקה) של הסדרה. אבל הוא לא הסתפק בזה.

ב- 2009, במהלך מסיבה של חברים, הוא נכנס לאתר שממציא שמות ראפרים על שם הרכב ראפ מצליח (Wu tang clan Name Generator), הקליד את שמו, וכך צ'יילדיש גמבינו נוצר. תחת השם הזה דונלד גלובר הוציא שני מיקסטייפים (כמו אלבום, רק לא דרך חברת תקליטים מסודרת) ושלושה אלבומים, האחרון שבהם, "Awaken, my love!" יצא בדצמבר האחרון וזכה לביקורות מצוינות והסינגל הראשון מתוכו, Redbone, הפך לאחד הלהיטים הגדולים הראשונים של 2017, ואפילו הפך ל- Meme, ובחייאת, אין סימן יותר מובהק מזה ללהיט בימינו. הסגנון שלו נע בין סול, פאנק, רוק פסיכדלי והראפ.. הכי חכם ושנון מאז אמינם, ובעיקר המון נשמה.

הוא לא רק זמר מצוין, אלא גם שחקן לא רע בכלל. הוא שיחק ב"ספיידרמן" האחרון, ביים והפיק מספר סרטים קצרים, ושיחק את סימבה בעיבוד החדש של "מלך האריות", ואת לנדו קלריסיאן בסרט החדש על האן סולו, שניהם מיועדים לצאת ב- 2019. התפקיד המפורסם ביותר שלו היה התפקיד של טרוי בארנס, כוכב פוטבול לשעבר שמגיע לקולג׳ קהילתי בסדרה "קומיוניטי". הוא כיכב בתכנית שש עונות והפך לאחת הדמויות האהובות שהפכו אותה למה שהייתה, הרבה בזכות הקשר הקרוב שלו עם עאבד, השחקן דני פאדי. הנה הם מאלתרים ראפ אחרי יום לימודים:

וכמובן שזה עדיין לא נגמר כאן.

בשנת 2015 דונלד הודיע על סדרה חדשה בהפקתו, "אטלנטה", דרמה קומית שמבוססת על ילדותו באטלנטה. הסדרה משלבת בין אהבתו להיפ הופ וקומדיה העוסקת בחייו של ארן, אבא צעיר בגילומו של גלובר שנשר מאוניברסיטה, נכשל בעבודה שלו ובאופן כללי לא ממש מסתדר עם החיים. כשהוא מגלה שבן דודו הפך לראפר מצליח הוא מציע את שירותיו כמנהל מוזיקלי. "רציתי להראות איך זה מרגיש להיות שחור באמריקה", הוא אמר בראיון לג'ימי פאלון. "ויש הרבה טוב אבל יש גם הרבה חרא בכל העסק הזה, וחשוב לי להראות את זה, לתת לקהילה ולתרבות שממנה אני מגיע את המקום שלה". בשנה שבה השחקנים המועמדים לאוסקר היו לבנים בלבד, גלובר לא רק הציב את התרבות השחורה באור הזרקורים אלא גם שכר לסדרה רק תסריטאים שחורים, רובם צעירים ולא מנוסים, וביניהם את אחיו הצעיר, סטפן.

טריילר לסדרה ׳אטלנטה׳

יש המון זמרים, סטנדאפיסטים ושחקנים בעולם הזה. חלקם מעיזים מדי פעם לצאת מהבועה של הנוחות, כי רק מי שמתעסק באמנות יודע כמה זה באמת קשה להתמקד במשהו אחד ולהפוך לבאמת, אבל באמת טוב בו. זה בעיקר מפחיד, כי אי אפשר לדעת – אם אתה כותב טוב, מי אמר שתשיר טוב, ואם אתה שחקן טוב, מי אמר שתדע לרקוד?

באחד הראיונות הראשונים שלו דונלד, שכבר אז היה שחקן והתחיל עם הקריירה המוזיקלית שלו, נשאל האם זה לא מפחיד אותו. "ברור שכן", הוא השיב. "אבל אני מאוד חסר סבלנות, ואני רוצה לעשות את כל מה שאני יכול לעשות עכשיו ולא מחר, כי אף אחד לא יודע מה יהיה, ואף אחד לא יעשה בשבילי את מה שאני רוצה לעשות״.

Article author

צ׳ילדיש גמבינו: האמן הכי טוב שלא שמעתם עליו

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים