חדשות בעולם

לראות ולא להאמין: חטיפת כלות אלימה בקירגיזסטן

בקירגיזסטן ישנו מנהג בשם Kyz ala kachuu (תרגום חופשי: ׳לקחת אישה ולהמלט׳) בו גבר יכול לחטוף את האישה איתה הוא רוצה להתחתן. כאשר הוא מבחין באישה שמוצאת חן בעיניו ומחליט כי היא המיועדת, לאישה אין צד בעניין. הסיבות מדוע מגוונות והן נעות החל ממסורת תרבותית, דרך הסכמה הנובעת מפחד, ועד חטיפה אלימה מלווה בצרחות ודמעות. הנתונים בנושא מעורפלים, אך ישנן הערכות כי שליש מהנשים הנשואות בקירגיזסטן הכירו את בעליהן בדרך זו.

צילום: celynek

כמו כן, נהוג כי חברים ובני משפחה עוזרים לגבר לבצע את החטיפה, ומשם הם מגיעים יחד עם הכלה המזועזעת היישר לבית הוריו של החתן, כן כן, קראתם נכון, שם מכניסים אותה לחדר עד שנשים ממשפחת החתן משכנעות אותה לכרוך צעיף של אישה נשואה, כסימן של הסכמה. במקרים מסוימים, אם האישה איננה משתכנעת ומביעה רצון עז לחזור לבית הוריה, גם קרובי משפחתה מנסים לשכנע אותה להסכים לנישואים.

צילום: Arian Zwegers

לכאורה, המנהג הזה דוכא במהלך שלטונה של בריה״מ, אך לאחר התמוטטותה, הוא חזר ובגדול. ישנם שלל דיווחים סותרים בנושא. מקורות מסוימים טוענים כי בעבר זו היתה בריחה של נאהבים בכדי להתחתן, ולא חטיפה. במקרים אחרים דיווחו כי החטיפה היא רק מנהג שנובע מהמסורת, וכי האישה מגיעה מרצונה המלא. ישנם אפילו דיווחים שטוענים כי זה כבוד רב להיחטף, מכיוון שזה ממחיש עד כמה הגבר חושב שהאישה תהיה רעיה טובה.

יש לציין כי מנהג חטיפת כלות איננו חוקי במדינה. הממשלה הואשמה פעמים רבות בכך שאיננה עושה דבר על מנת לנסות לתקן את העיוות הזה, אך נדמה שעולם כמנהגו נוהג, ולפחות בחלק מהמקרים, גברים ממשיכים לחטוף נשים תמימות בניגוד לרצונן.

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים