מדע וטכנולוגיה

סובלת מכאבי מחזור? שכחי מאדוויל והתקדמי למריחואנה רפואית

מוצרי הגיינה נשית כללי

הצעת חוק חדשה במדינת ניו יורק: נשים יוכלו לקבל מריחואנה רפואית עבור כאבי מחזור

צילום: bradcerenzia

"חוסר השיוויון המגדרי בתפקידים בעמדות מפתח גורר איתו את העובדה שחלק מהסוגיות החשובות הנוגעות רק לנשים פשוט אינן מקבלות תשומת לב” אמרה חברת מפלגת הדמוקרטים שהציעה את החוק.

נשים שגרות בניו יורק וסובלות מכאבי מחזור חמורים יוכלו להשתמש במריחואנה רפואית על מנת להקל על תחושת ההתכווצויות שהן חוות בזמן המחזור. זאת לאחר שהצעת חוק בנושא אושרה על ידי הוועדה הרפואית של מדינת ניו יורק.

כאבי מחזור משפיעים על כ-20 אחוז מהנשים עד לרמה שהן אינן מסוגלות לבצע פעולות יומיומיות. זאת לפי המחקר של האקדמיה האמריקאית לרפואה משפחתית. החוק החדש מוסיף את כאבי המחזור לרשימת המחלות בהן אדם זכאי לקנות קנאביס, הוא הוגש על ידי חברת מפלגת הדמוקרטים לינדה רוזנטל, החברה גם במועצת הנבחרים של ניו יורק. החוק עבר את הוועדה הרפואית של מדינת ניו יורק ברוב נחרץ, 21 חברים בעד אל מול 2 בלבד שהתנגדו. עכשיו הוא יצטרך לעבור בסנאט ואת המושל לפני שיאושר כחוק.

במידה וההצעה תעבור, כאבי מחזור יצטרפו לרשימת מצבים רפואיים הכוללת את מחלת האפליפסיה, דלקות מעי כרוניות, פרקינסון, טרשת נפוצה וכאבים כרוניים. חולים במחלות אלה במדינת ניו יורק מקבלים מהרופא כרטיס המאפשר להם לרכוש קנאביס להקלה במצבם.

מריחואנה רפואית צילום: eggrole

לינדה רוזנטל אמרה בראיון מדוע לדעתה כאבי מחזור עדיין לא הצטרפו לרשימת המצבים הרפואיים הזכאיים לקנאביס: חוסר השיוויון בין גברים לנשים בעמדות מפתח. היא מסבירה שבעקבות העובדה שרוב מקבלי ההחלטות הם גברים, ישנן סוגיות נשיות שפשוט לא עולות על סדר היום, כיוון שהן שלא נמצאות במודעות הגברית.

רק לשם ההבהרה, שימוש במריחואנה רפואית בניו יורק הינו מוגבל ביותר. עישון מריחואנה או אכילת מוצריה אסור על פי חוק, ניתן להשתמש בשמן מריחואנה ושמנים למאדים (ווייפרורייזורים) למיניהם, וכן ניתן להשתמש בגלולות מריחואנה לבליעה.

מדענים קראו למחקר נוסף אשר נוגע לשימושים הרפואיים של מריחואנה. "אזור בעל פוטנציאל גילוי רב ביותר", לפי פרופסור חבר באוקספורד, המעורב בתוכנית אקדמית חדשה בתחום המריחואנה. מוצרים כמו טמפונים וחומרי סיכה המכילים קנאביס להפחתת כאבי התכווצויות קיבלו שבחים בביקורות באינטרנט. נאמר שהם מועילים בהפחתת כאב ולא גורמים לתחושת ״סטלה״, אך יש לזכור כי הם עדיין לא קיבלו את אישור משרד הבריאות האמריקאי.

לינדה רוזנטל כבר הצליחה להעביר חוק המסיר את מס הרכישה מטמפונים, תחבושות וכלל מוצרי הסניטריה, וכעת עובדת גם על יוזמה שתתן בחינם מוצרי הגיינה לנשים בכלא, מקלטים של חסרי בית ובתי ספר.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים