מתוך פסטיבל המרדי גראס. נימבין, אוסטרליה
לייף סטייל

הכירו את המרדי גראס: חגיגה של צבעים, צלילים וניחוחות קנאביס

לא, לא המרדי גרא שכולנו מכירים. עם פיות גנג'ה ותחרות זריקת בנג, המרדי גראס הוא אירוע קצת אחר…

צילום: mardi_grass_2010

המרדי גראס הוא אירוע שנתי שמתקיים בעיירה קטנטנה בשם נימבין, הממוקמת בסמוך לביירון ביי, אוסטרליה. נימבין מונה פחות מ-500 תושבים ולמרות גודלה, נחשבת לבירת הקנאביס הבלתי רשמית של אוסטרליה.

מתוך פסטיבל מרדי גראס. נימבין, אוסטרליה צילום: mardi_grass_2010

הכל התחיל ב-1993, כשחבורה של תושבים מקומיים החלו להפגין מול תחנת המשטרה של העיירה, ולהשליך ביצים על המבנה כמחאה על פשיטות משטרתיות שנעשו באזור בשנות ה-80 וה-90. כמה חודשים מאוחר יותר, התושבים בנימבין החליטו לייסד את "שגרירות ההמפ" , מרכז מאבק למען שימוש בקנביס וחקיקה בתחום הסמים.

חשוב לציין שקנאביס הוא באופן מוחלט וב-100% לא חוקי באוסטרליה כולה. קנאביס רפואי אמנם כן חוקי בעקבות לגליזציה של ממשלת אוסטרליה בפברואר 2016, אך הוא עדיין בשלבים מאוד מוקדמים של חקיקה. ובכל זאת… בשבוע הראשון של מאי בכל שנה מתכנסים בנימבין אקטיביסטים, מקומיים, תיירים וחובבי קנאביס מושבעים לחגוג את המאבק למען הקנאביס, במקום שבו הכל התחיל. 

מתוך פסטיבל המרדי גראס. נימבין, אוסטרליהצילום: mardi_grass_2010

מדובר בסופשבוע עמוס במיוחד. הפסטיבל מחולק ל-3 חלקים: מחאה, השכלה ומסיבה. ביום שישי אחר הצהריים לפני שהפסטיבל מתחיל באופן רשמי מביאים לעיר את "הגביע האולימפי מהמפ", הבוער עם ה"להבה נצחית למען קורבנות האיסור" (לא נגענו, כך הם קוראים לו..). לאחר מכן הילידים מהאזור מבצעים טקס אש וריקודים.

יש גם את "צעדת רפורמת הקנאביס", תהלוכה של תחפושות ולרוב גם תחרות משיכה בחבל בין השוטרים לתושבים המקומיים. למרות שהשוטרים מנימבין שוקלים לפרוש מהמסורת הזאת, לטענת מארגני הפסטיבל הסיבה לכך היא ש"זה קצת מביך להמשיך להפסיד לסטלנים".

אהה כן ואיך יכולנו לשכוח את "פיות הגנג'ה", המתלבשות רק בצבע ירוק, ומכינות בכל שנה קטע ריקוד אחר למצעד ביחד עם תזמורת מתופפים.

לפסטיבל יש גם פן רציני ודוברים מכל העולם נקראים כדי להרצות על החשיבות של שימוש בקנאביס. נושאים רבים וחשובים עולים בהרצאות האלה החל משימוש בקנאביס אצל חולי סרטן, ועד ליתרונות הכלכליים של לגליזציה. גם חברים ממפלגות שונות בפרלמנט האוסטרלי מגיעים בכדי לנאום, להראות נוכחות וליהנות ממגוון הפעילויות השונות.

 למשל תחרות זריקת הבאנג, שהיא אחת התחרויות היותר נחשבות בפסטיבל , בה כמשתמע, צריך לזרוק את הבאנג כמה שיותר רחוק.  

הפסטיבל מושך תיירים רבים ונחשב לאטרקציה החמה ביותר של נימבין. המשטרה אמנם משתתפת באירוע אך מזהירה משימוש בחומרים לא חוקיים בפסטיבל, כולל כמובן קנאביס. בכל מקרה אם יוצא לכם להיות באזור ביירון ביי בסביבות מאי, תשקלו לבקר בנימבין.


הכירו את המרדי גראס: חגיגה של צבעים, צלילים וניחוחות קנאביס

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים