טבע וחיות

מכסחים מיתוסים: אמת ושקר על היחסים בין כלבים לחתולים

מסורת ניפוץ המיתוסים ממשיכה. והפעם, האם חתולים וכלבים באמת לא יכולים לחיות יחד?

צילום: Katlene Niven

אחד המיתוסים הידועים על בעלי חיים הוא שחתולים וכלבים לא יודעים להסתדר. סרטים דואגים להזכיר לנו אותו, ואף נהנים לצחוק עליו מפעם לפעם. בני אדם מתחלקים בגדול בין אוהבי כלבים ואוהבי חתולים (למרות שזה מתערער לאט לאט, ומופיעה מחלקה שלישית של אוהבי שני המינים). אבל האם יש דברים בגו? יצאנו לחקור.

צילום: reader of the pack

חתולים וכלבים מתקשרים עם בני האדם ואחד עם השני בצורה מאוד שונה. כשחתולים מזיזים את הזנב מהר זה סימן רע, כשכלבים עושים זאת, זה סימן טוב. חתולים מגרגרים כשהם נהנים, כלבים לא. חתולים מתגלגלים על הרצפה כדי להגיד שלום, אבל שונאים שמלטפים אותם בבטן, כלבים מתים על זה. אלו רק כמה דוגמאות שמעידות על השוני בין בעלי החיים, שככל הנראה בגללו אנשים שונים מסתדרים עם חתולים, ואנשים שונים עם כלבים (וכן כפי שכבר ציינתי, יש כאלה שמסתדרים עם שניהם).

צילום: jarmoluk

וזו גם חלק מהסיבה למה חתולים וכלבים מפתחים רתיעה אחד מהשני ככל שהם מתבגרים. הם מתקשרים בצורה מאוד שונה, ולכן כאשר יש קצר בתקשורת, כולנו יודעים שנוצרים סכסוכים. ישנן עדויות רבות על כלבים וחתולים שנמצאים יחד מגיל צעיר ולמדו לתקשר אחד עם השני, ומצליחים לחיות תחת קורת גג אחת בלי בעיה. אז שתדעו, זה בהחלט אפשרי.

צילום: eliduke

ליתר דיוק, חתולים וכלבים משתמשים באמצעים ויזואליים כדי לתקשר,אולם יש להם "טקסים" שונים, שמושפעים כמובן מהסביבה בה הם גדלו, שעשויה לגרום לחיכוכים האלו. אך כשהם גדלים יחד, על פי מחקרים, כלבים וחתולים מגלים יחסי חברות באותה מידה אחד כלפי השני! ואם כבר מאמצים, רצוי לאמץ את החתול קודם, כי על פי אותם מחקרים, הכלבים מתקשים יותר מחתולים בקבלת בעל חיים חדש הביתה.

צילום: rihaij

אז אל תירתעו מאימוץ כלב או חתול, פשוט תדעו איך לעשות את זה נכון. ככל שגיל האימוץ צעיר יותר (אצל שני בעלי החיים), כך הסיכוי שהם יבינו התנהגויות "הפוכות" של הצד השני (לדוגמא כשכוש זנב חיובי אצל כלבים, ושלילי אצל חתולים) גבוה יותר. אימוץ הוא מעשה גדול של חסד, ואין סיבה להימנע ממנו בגלל מיתוסים שברוב המקרים רחוקים מהמציאות.

זוזו וג׳ורג׳

בהצלחה בהרחבת המשפחה!

Article author

מכסחים מיתוסים: אמת ושקר על היחסים בין כלבים לחתולים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים