חדשות בעולם

10 דרכים (לא) לאבד את עצמכם בהודו

לכבוד צאת ספר המסע '100 דרכים לאבד את עצמך בהודו' מאת נבו רוזי, אספנו עבורכם עשרה טיפים שיעזרו לכם לקראת הביקור הבא שלכם בהודו הצבעונית

צילום: VinothChandar

הימים הראשונים

אין זה סוד שהימים הראשונים בכל טיול ארוך לעולם לא יהיו כמו שציפיתם, לטובה ולרעה, אך עליכם לשמור על איפוק ולזכור שגם אם לא חוויתם את הנחיתה הרכה לה ציפיתם, הכל ישתפר.

צילום: theliidude

תישארו בקשר

אנחנו בשנת 2017, וחוץ מיעדים בודדים במסע שלכם כמעט בכל מסעדה וגסט-האוס אליהם תיכנסו תמצאו רשת אינטרנט אלחוטית. חשוב לשמור על קשר רציף עם המשפחה והחברים. תעשו לעצמכם הרגל, פעם בשלושה-ארבעה ימים לשלוח הודעה לאמא, אתם לא יודעים כמה היא דואגת.

צילום: Jaymis

אל תתמקחו יותר מידי

אין ישראלי שלא אוהב להתמקח, אך בו בזמן חשוב לדעת לשים את הגבולות. שבסופו של יום זה מגוחך להתמקח על סכום של כמה עשרות רופי בודדים.

צילום: string_bass_dave

תהיו אדיבים

חשוב תמיד לזכור שאתם אורחים במדינה זרה, ולמרות שישנם הרבה קשיים לאורך הטיול, עליכם להיות אדיבים להודים המארחים. לפעמים הם קשים, ומדי פעם לא מובנים ומעצבנים, אבל הם חלק בלתי נפרד מסוד הקסם וממה שהופך את הודו לכל-כך מיוחדת.

צילום: Sarath.kuchi

תשמרו על הכסף שלכם קרוב

לפעמים בהודו קל להרגיש בבית, בעיקר כשכל אדם שני מסביבכם מדבר עברית ואפילו המוכרים ההודים מדי פעם יתמקחו אתכם בשפה העברית. ההמלצה שלנו היא להשתמש בשני ארנקים – ארנק אחד עליכם תמיד, וארנק אחר בו כסף למקרה חירום, במעמקי המוצ'ילה שלכם.

צילום: Nick Kenrick..

תרחיבו את אוצר המילים שלכם

תמיד חשוב לדעת מספר מילים בשפה ההינדית על כל צרה שלא תבוא – תתחילו בקל: נמסטה – שלום, דנדיבאד – תודה, באייג'י – אחי, סאב קוץ' מילגה – הכל אפשרי.

צילום: tanitta

אל תקחו הרבה ציוד

מעולם לא נתקלנו בתרמילאי שהודה בפנינו כי הוא לא לקח מספיק ציוד איתו לטיול. למרות שאתם נוסעים למדינת עולם שלישי, עליכם להאמין שתוכלו למצוא בה כמעט כל דבר שתצטרכו, למעט במבה.

צילום: Visual Hunt

הביאו אתכם מנעול אמין

ברוב הגסט-האוסים אליהם תגיעו, תקבלו מפתח ישן לדלת החדר שלכם, וברוב המקרים מנעול שתביאו מהבית ייתן לכם שקט נפשי יותר מכל סדנת מדיטציה אליה תגיעו.

צילום: ysoseriuos

תזרחו

בין כל השלווה קל מאוד ליפול לעצלנות, זה מובן לכולם, אבל אל תפספסו את הזריחות המדהימות של הודו – החופים של גואה או האגם הקדוש בפושקר, ואפילו רכס ההימלאיה הירוק והמדהים בדרמסאלה, מנאלי ועמק פרוואטי. לכל יעד אליו תגיעו, תקדישו לפחות בוקר אחד לצפייה בזריחה, אנחנו מבטיחים שזה ישתלם לכם!

צילום: Nick Kenrick..

 תלמדו

הודו היא המקום המושלם ללמידה, ועליכם לפתוח את הראש לחוויות למידה חדשות. אם ברצונכם ללמוד בישול, שפה חדשה, לנגן על הכלי שתמיד חלמתם או אפילו לגלף בעץ – הודו היא המקום.

צילום: Visualhunt.com

טעימה מהספר 100 דרכים לאבד את עצמך בהודו

״ניסיתי לחצות את הכביש הסואן, וברגע שכף רגלי דרכה על מעבר החצייה כמעט שנדרסתי על ידי ילד בן עשר על קטנוע ישן ומקרטע, שהיה במרחק סנטימטרים בודדים מלשלוח אותי בחזרה לארץ בארון קבורה. מתוך בהלה הסתובבתי לכיוונו ועמדתי לצעוק "מי נתן לך רישיון, ילד?" אך הנחתי למיתרי הקול שלי לנוח כשהבנתי שהוא בסך הכול ילד בן עשר ובהחלט איש לא נתן לו רישיון. נכנסתי לדָאבָּה הראשונה שראיתי ממרחק. הייתי רעב וחייב להכניס דבר מה לפה, הזמנתי צִ'יקֵן מָסָאלָה וצָ'אי רותח. חיכיתי לאוכל יותר משעה, זמן הודו הם קוראים לזה כאן. אני יודע שבהודו הפרות קדושות ושבחלק מן הערים אסור לאכול בשר, אבל המחשבה היחידה שעברה בראשי בעודי ממתין יותר משעה לארוחה שהזמנתי הייתה 'בשר זה נצח'. "אחי!" קרא לעברי בחור ישראלי צעיר שישב מאחוריי רגע אחרי שהצ'יקן מסאלה נחת על השולחן. מכיוון שחשתי שאני האח היחיד באזור, קמתי והתיישבתי בשולחן שלצדו הוא ישב. על שולחנו נחו שתי צלחות ריקות ומנוגבות לחלוטין, וגם שלוש כוסות צ'אי ריקות. הוא לא שאל מי אני או מהיכן הגעתי, ואפילו לא טרח לשאול לשמי. כל ששאל היה "נאבדת כבר?" "נאבדתי?" עניתי בשאלה לשאלתו. הוא סיפר שיש לפחות מאה דרכים לאבד את עצמך בהודו. "פשוט תבחר דרך אחת ותלך איתה. תשכח את כל מה שאתה מכיר ותגיד שלום למי שהיית לפני – איתי המוסכניק, אילון המוזיקאי, סמי הכבאי או בוב הבנאי. זה לא משנה מי היית, אתה בהודו עכשיו". "תסתכל עליי", הוא המשיך, "תפסתי קו למשך כמעט שנה בגבול עזה, איבדתי שם אצבע", הוא הרים את ידו הימנית מעל ראשו בגאווה ואכן הבחנתי באצבע אחת חסרה. חשבתי לעצמי שהוא בוודאות חבר בעמותה 'האגודל למען החייל'. "תבחר את דרכך ותלך איתה לאיבוד. תבנה את עצמך בעשר אצבעות", הוסיף באירוניה, "תהיה מי שאתה מחליט להיות ולא מה שהדיקן באוניברסיטה או אמא שלך בחרו בשבילך". הבחור קם מהכיסא והחל ללכת מבלי לשלם, לא לפני שהסתובב אליי והכריז "נתראה בצד השני". נפרדתי ממנו לשלום, והחשבון כבר היה מונח על השולחן. נראה שיש גם לפחות מאה דרכים להיתקע עם החשבון בהודו״.

ניתן להשיג את הספר בכל חנויות הספרים המובחרות. ליצירת קשר: [email protected], או בדף הפייסבוק:

https://www.facebook.com/100waysindia/

 

עוד כמה תמונות:

צילום: Visual Hunt

צילום: Visual hunt

צילום: Visual hunt

צילום: Visual Hunt

צילום: VisualHunt.com

צילום: VisualHunt

צילום: VisualHunt.com

צילום: Visual Hunt

צילום: Visualhunt

צילום: Trocaire

צילום: Padmanaba01 

צילום: irumge

צילום: VisualHunt

צילום: Visual Hunt

צילום: Visualhunt

צילום: Visualhunt.com

צילום: Visualhunt.com

צילום: VisualHunt

צילום: Visual Hunt

צילום: Visualhunt

 


10 דרכים (לא) לאבד את עצמכם בהודו

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים