ביקורות סרטים

היפה והחיה

מה קורה כשלוקחים קלאסיקה של דיסני, מוסיפים לה אחת אמה ווטסון וכמה נאמברים מוזיקליים?
רמז: אל תמהרו להזמין כרטיסים באינטרנט.

צילום: kurmanstaff

דור בא ודור הולך ויש סיפורים שנשארים איתנו תמיד. אחד מהם הוא הסיפור של היפה והחיה, על הבחורה היפה שמתאהבת (למרות הכול) בחיה מפלצתית שהיא בעצם נסיך יפה שקולל על ידי מכשפה. רובנו סביר להניח ראינו את הגרסה המצוירת של דיסני מ-199, בטח יש גם כמה שראו את הסרט של ז'אן קוקטו מ-1946.

בשנים האחרונות דיסני מצאו מכרה זהב חדש: לקחת את הקלאסיקות המצוירות שלהם ולעשות להם רימייקים בלייב אקשן. שנה שעברה זה עבד בגדול עם 'ספר הג'ונגל' ששבר קופות, אך לדעתי היה נחמד ולא יותר מזה, ועם הרימייק של 'חברי הדרקון אליוט' שאומנם לא שבר קופות אבל היה הרבה יותר מוצלח. עכשיו מגיע תורו של 'היפה והחיה' להפוך לסרט מצולם.

כבר מסצנת הפתיחה אפשר להבין כי המטרה של הרימייק היא לא לשפוך אור חדש על הסיפור המוכר או הסרט הקלאסי, אלא פשוט לספר את אותו הסיפור שוב, רק עם שינויים קלים כדי שיהיה אפשר להגיד שזה לא אותו הדבר כמו הסרט המצויר. העלילה הולכת אותו הדבר רק עם תוספות מיותרות או פרטים עלילתיים שלא רציתם לדעת עליהם (נכון שתהיתם איפה אמא של בל בכול העסק הזה? אז הסרט החדש ייספר לכם).

צילום: brunapazini0

בגלל שהסרט הוא אותו הדבר כמעט בדיוק כמו הגרסה המצוירת, הוא הרבה פחות טוב. הבעיה הכי גדולה לדעתי של הסרט המצויר, זה שהוא רץ די מהר. האירועים בו מתרחשים במהירות ואין כמעט זמן לעכל אותם, אבל אפשר לסלוח על זה כי מדובר בסרט אנימציה מלפני 26 שנים עם סטנדרטים שונים. למרות שהסרט החדש נמשך יותר משעתיים (למה בעצם?) האירועים בו עדיין מתרחשים מהר ומבלי אפשרות לעכל אותם. התהליכים שהדמויות עוברות הרבה פחות אמינים מבגרסה המצוירת, והקטעים המרגשים נעקרים מכול רגש או עניין. פעם לא היה לי אכפת מהיחסים בין בל לחיה, חבל.

גם העיצוב של הסרט לא אחיד ברמתו. הטירה בו גר החיה מרשימה מאוד ומלאת פרטים, ומנגד, הכפר נראה כמו תפאורה של הצגת ילדים כושלת. גם העיצוב של כלי הבית המדברים הפך בגרסה החדשה לממוחשב, מלא פרטים ולא כיפי. המלתחה עד עכשיו רודפת אותי בסיוטים וכך גם השעון המדבר. היה עדיף לתת להם עיצוב פשוט מאשר להתחכם.

אבל בכל זאת, יש לסרט נקודות אור. אמה ווטסון ממש חמודה והנאמברים המוזיקלים נהדרים. יש את השירים מהסרט המצויר שמקבלים עיבודים חדשים, פלוס שני שירים חדשים. הנאמברים המוזיקלים מרשימים מאוד, וכל פעם שהם נגמרו מחאתי כפיים בשקט והתבאסתי שעכשיו תהיה סצנת דיבורים משעממת.

'היפה והחיה' גרסת 2017 הוא רימייק מיותר שלא מעוניין להיות סרט בפני עצמו או גרסה משופרת של המקור אלא הוא תוצר שנועד להרוויח המון כסף ממעריצי דיסני והסרט המצויר. כשאומרים שלהוליווד נגמרו הרעיונות והיום הכול ממוחזר מתכוונים לסרטים כאלה. חבל על הזמן והכסף שתבזבזו על הרימייק, פשוט תישארו בבית ותראו את הסרט מ-1991 שוב.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים