ביקורות סרטים

לוגאן

יו ג׳קמן, בסרטו האחרון בתור וולברין האגדי. פרופסור איקס סנילי, עריפות ראשים וג׳קמן נוהג על לימוזינה,
בקיצור יהיה כיף.

צילום: Cool Guyz

17 שנים. כבר 17 שנים שיו ג'קמן מגלם את וולברין, איש האקס מן שיכול לשלוף טפרי אדמנטיום מידיו ולחתוך את אויביו תוך כדי שהוא פולט הערות שנונות ומגיש גישה סרקסטית ומנוגדת לסמכות כלשהי. עד עכשיו וולברין הופיע בכל סרט של אקס מן, אבל באמת בכל סרט שלהם. כחלק מהחבורה, לבד, בהופעות אורח, כחלק מניע בעלילה, בסצנות שממש לא קשורות לשום דבר, ובקווי עלילה שסותרים את עצמם בכל סרט. נראה שוולברין הפך להיות שם נרדף ליקום הקולנועי של האקס מן.

אבל בכל זאת, אולי הדמות של וולברין מתחילה להימאס קצת. יו ג'קמן מסכים עם זה ו'לוגאן' הוא הסרט האחרון שבו ג'קמן מגלם את חבר האקס מן עם טפרי האדמנטיום.

בסרט הנוכחי השנה היא 2029. וולברין הוא איש מבוגר מאוד שיכולות הריפוי שלו נחלשות והוא מעביר את ימיו כנהג לימוזינה ובחיפוש אחר תרופות. פרופסור איקס הוא אדם סנילי שסובל מדי פעם מהתקפים פסיכוטיים וקטלניים. הכל משתנה כאשר וולברין מתבקש ללוות ילדה בת 11 בשם לורה למקום בצפון דקוטה בשם 'עדן' שמיועד לילדים מוטאנטי. לאחר שוולברין מגלה שלורה היא ילדה מיוחדת, הם נוסעים ל'עדן' בעוד קבוצת אנשים מסוכנים רודפת אחריהם. איזה מתח.

צילום: ratkutti

'לוגאן' הוא סרט יחסית ייחודי מבין סרטי גיבורי העל שיצאו לאחרונה. בעוד הסרטים ביקום הקולנועי של מארוול מתאפיינים בצבעוניות וקלילות רבה, והסרטים של דיסי מתאפיינים באופל ורצינות רוב הזמן, 'לוגאן' הולך על הקו האמצעי: יש בו רגעים משעשעים והוא לא מתנהל כמו סרט שואה מדכא, אבל האווירה קצת מהורהרת, מעין תחושה של סיכום, ויחסינו לאן שמזכירה סרטים כמו 'בלתי נסלח' של קלינט איסטווד. וולברין הוא כבר לא המוטאנט המגניב שהיה לפני יותר מעשור וחצי, ומצבו הנפשי של פרופסור איקס לא משתפר עם הזמן. בניגוד לסרטי האקס מן המתאפיינים לרוב בסתירות רבות בעלילה, נחמד לראות סרט אקס מן ששומר על המשכיות עם הסרטים הקודמים ומראה כי גם הגיבורים האהובים לא חסינים מפגעי הזמן.

בהופעתו האחרונה בתור וולברין, יו ג'קמן מוצלח למדי. למרות שיש במהלך הסרט הרגשה שהוא רק רוצה לגמור כבר עם הדמות וללכת הביתה, הוא עדיין מגניב ונותן תצוגת משחק משכנעת ואחרונה לדמות שהביאה אותו לגדולה. גם פטריק סטיוארט מוצלח מאוד, ועושה תפקיד שובר לב בתור פרופסור איקס ההולך ומתחרפן. יתר השחקנים שמסביבם מצטיינים בתפקידם.

הסרט מתאפיין גם בהיותו למבוגרים בלבד, מדורג R (כניסה מגיל 17 ומעלה). 'לוגאן' הוא סרט מאוד אלים וממש לא כדאי ללכת אליו עם האחים הקטנים. מלא דם, דקירות, חיתוכים ועריפות ראשים יש בסרט. האקשן מלהיב מאוד וסצנת הקרב הסופית אדירה ועושה חשק לעוד. בהחלט מתחרה עם 'ג'ון וויק 2' על תואר האקשן הטוב ביותר של 2017.

יש מצב ש'לוגאן' הוא סרט האקס מן הכי טוב מאז פירסט קלאס. סרט פעולה מדמם, מלהיב, ייחודי ואפילו קצת מרגש. 2017 הקולנועית בהחלט מתחילה טוב. היה שלום יו ג'קמן, נתראה בדמות האייקונית הבאה שתגלם.

נ.ב. אין סצנה אחרי הקרדיטים. אתם יכולים ללכת כשהסרט נגמר.

Article author

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים