טבע וחיות

50 גוונים של סגול: ירקות סגולים בעלי ערך תזונתי גבוה

שלל ירקות מגיעים בכל מיני צבעים מפתיעים, אחד מהם הוא סגול. ירקות סגולים טובים לשמירת כלי הדם והלב, ואף מגנים מפני סכרת.

כולנו יודעים שצריך לאכול 5 צבעים של ירקות ביום כדי לקבל את מנת הויטמינים המומלצת (או שלא?) הבעיה היא שלא כולנו עושים זאת בגלל שאנחנו לא מודעים למגוון הירקות שיש בחוץ. אז אם הירק הסגול היחידי שאתם מכירים הוא בצל סגול, הכתבה הזו בשבילכם, כי מתברר שיש עוד הרבה ירקות סגולים שבכלל לא שמענו עליהם. ולמה הם טובים? יש בהם נוגדי חמצון שתורמים לשמירת בריאות כלי הדם והלב, והם מגנים מסיבוכי סוכרת וטרשת עורקים. אז הנה כמה מהירקות הסגולים שאולי לא ידעתם שקיימים:

גזר סגול
הגזר לא מגיע רק בצורתו הכתומה אלא גם בצבע סגול. עם אותם יתרונות תזונתיים שיש לגזרים הכתומים, כולל שיפור ראיית הלילה, אך הפעם הירק בצבע סגול! צריך להיזהר אבל, כי כמו שמי שנצבע בצבע כתום אם הוא אוכל יותר מדי גזר כתום, אולי תיצבעו בסגול אם תאכלו יותר מדי מהירק הזה.

צילום: ** RCB **

תפוח אדמה
אנחנו לא מדברים על כזה שרק הקליפה שלו סגולה, אלא גם הירק עצמו. תפוחי אדמה בריאים מאוד (אך לא מומלצים למעלה מ-4 פעמים בשבוע), ובעיקר מה שטוב בהם זה שאין בהם שומן וכולסטרול והרבה ויטמין C. למעשה תפוח האדמה הסגול הוא האב הקדמון של תפוחי האדמה הזהובים שאנו מכירים ואוהבים!

צילום: osiristhe

פלפל
עוד ירק שבוודאי לא ידעתם שמגיע גם בצבע סגול הוא הפלפל (או גמבה בשמו השני). היתרונות התזונתיים- זהים!

צילום: smith_cl9

תירס
התירס הסגול (כחול בשמו הרשמי אך הצבע לא משקר) מגיע ממרכז אמריקה ונהוג להשרות אותם במים כדי לתת למשקאות ולמאכלים שהירק נמצא בהם יותר צבע.

צילום: frankieleon

שעועית
כן, גם שעועית מגיעה בצבע סגול. השוני הוא שלמעשה כשמורידים את השכבה העליונה מוצאים שעועית היא ירוקה בעצם, שמתחזה להיות סגולה! עוד טריק שמוכיח שהטבע יכול לתעתע בנו לפעמים.

צילום: Percita

כרובית
אולי המפתיעה מכולם, הכרובית היא ירק סגול יפהפה שגם הוא מתאים לבישול וטיגון כמו הכרובית הלבנה. מה שכן, עדיין צריך להיזהר מתולעים, למרות שעם כרובית סגולה יהיה לכם יותר קל לראות אותם.

צילום: judy dean

נסו להכניס לתפריט היומי שלכם עוד ירקות סגולים, זה טעים נעים, ובריא .

כל הסגול, הרי זה משובח!

Article author

‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים