לייף סטייל

השמפניה של הטבע: פטריית התה שתעשה אתכם צעירים

קמבו'צה

הכירו את פטריית התה "קמבוצ׳ה". עדיין לא שמעתם עליה? מוזר, את משקה הקמבוצ'ה שותים כבר יותר מ-3000 שנים. הוא מכיל ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד, והוא בעל סגולות רפואיות רבות.

תה הקמבוצ'ה נפוץ מאוד בקרב הסינים והעם הרוסי, בשנים האחרונות הוא נכנס יותר ויותר גם לכוסות המערביות. כיום המשקה נמכר בחנויות, מסעדות וברים באירופה ובאמריקה, לישראל הקמבוצ'ה עוד לא עשתה עלייה מסודרת.

צילום: JAK SIE MASZ

למרות שמה- "פטריית התה", האמת היא שזה אוסף של שמרים חיידקים ושאר יצורים, שביחד מתסיסים את הסוכר שבתה והופכים את המשקה לחמצמץ ולפעמים קצת תוסס, תלוי בזמן התסיסה. השילוב הזה של שמרים וחיידקים הם שמקנים לתה את הסגולות המיוחדות שלו.

על פי מחקר שהתפרסם ב2014 לתה הקמבוצ'ה 5 מאפיינים שבגללם כדאי מאוד לשתות אותו:

  1. סילוק רעלים– החומרים במשקה מסייעים למערכת העיכול לפרק ולסלק רעלים, בנוסף חומרים אלו מסייעים לשמור על הכבד וממריצים את פעילותו.
  2. נוגדי חמצון (Antioxident)- במשקה קיימים תרכובות רבות אשר מסייעות להפטר מרדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים גורמים להפרעות במערכות רבות בגוף כולל סרטנים למיניהם.
  3. משקה אנרגיה– התרכובות השונות במשקה מעוררות ונותנות אנרגיה בטווח הקצר והארוך, וזאת למרות היותו בעל ערך קלורי נמוך יחסית.
  4. חיזוק מערכת החיסון– ויטמין C ותרכובות נוספות הנמצאים במשקה הינם בעלי יכולת טיפול בדלקות ופגיעות תאיות.
  5. חיזוק מערכת העיכול- זה הסגולה הרפואית העיקרית והיא נחקרה מכיוונים רבים. החומרים במשקה בתוספת חיידקים טובים לעיכול הם שמסייעים למערכת העיכול ומשקמים אותה.

צילום: zeevveez

אלו היו 5 הסיבות שכדאי ל"בריאים" שבינינו לשתות את המשקה, המחקר גם מוסיף כי שתיית קמבוצ'ה יכולה לשפר את מצב החולים ואף להבריאם,  לאנשים שחולים במחלות כמו סכרת, מחלות כייליה, מחלות כבד, מחלות ריאה, השמנת יתר, מחלות לב, טרשת עורקים, לחץ דם גבוה, אנמיה, דלקות פרקים ועוד.

עכשיו לאחר שהשתכנעתם שגם אתם רצים לגימה, כך תכינו לעצמכם תה קמבוצ'ה:

מה צריך:

1. צנצנת זכוכית של לפחות 4 ליטר.

2. פיסת בד וגומייה לסגירת הצנצנת.

3. סוכר, עדיף לבן.

4. כף עץ- ככלל אין להשתמש בכלי מתכת, אלו פוגעים בפטרייה.

5. מים, לא מי ברז אלא מים "רכים", מים מינרלים או מים שעברו פילטר כזה או אחר.

6. תה, שחור או ירוק.

7. פטריית קמבוצ'ה- אין ממש איפה לקנות את הפטרייה ובכלל בקרב קהילת המגדלים ישנו קוד שאומר שמותר רק לחלק ואסור למכור. אבל אל תדאגו כבר 3000 שנה שמגדלים את הפטרייה, אנשים רבים ישמחו לתת לכם חתיכה, ממנה תוכלו להכין כמה פעמים שרק תרצו. חפשו באינטרנט אתרי יד שנייה או חפצים למסירה, ישנם גם פורמים בנושא.

התהליך הוא פשוט:

ל4 ליטר משקה: ערבבו כוס וחצי סוכר עם 5 תיונים, כדאי להשתמש במים רותחים. את התה הכניסו לצנצנת ומלאו במים עד ל4 ליטר. הוסיפו את הפטרייה כשהתה בטמפרטורת החדר. סגרו את הפתח עם פיסת בד וגומייה. הניחו את הצנצנת במקום בלי שמש.

לאחר 10 ימים התה שלכם מוכן, הוציאו את הפטרייה ושימו בצד. את התה סננו לבקבוקים, אותם כדאי לשמור במקרר על מנת שתהליך התסיסה ייעצר. כדי להתחיל שוב, חזרו על השלבים ולבסוף החזירו את הפטרייה לצנצנת, רק אל תשכחו להוסיף קצת תה (סטרטר) מהפעם הקודמת.

אחרי כמה נגלות כאלה תוכלו להתחיל לשחק בכמות הסוכר ובזמן התסיסה כדי להגיע לרמת חמיצות שתהיה לטעמכם. פחות סוכר ו/או זמן תסיסה ממושך יותר, יתנו משקה חמוץ יותר.

מומלץ לשתות כוס 1 בכל יום, לבריאות.

 

 

Article author

0 Comments

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים