תרבות ופנאי

הבלתי נשכחים: 10 משפטי הקולנוע הגדולים בכל הזמנים

אני עוד אחזור, ובונד, ג'יימס בונד, הפכו לחלק טבעי מחיינו. כל המשפטים המפורסמים, שהותירו את החותם הגדול ביותר בסרטים הוליוודים ואתם חייבים להכיר.

צילום: Visual hunt

היום, כל סרט הוליוודי מנסה להטביע כמה ביטויים שאנשים יזכרו, או משפטי מפתח כדי שהיפסטרים יוכלו לצטט אותם עוד כמה שנים. אבל עוד לפני שכל תסריטאי מתחיל ניסה להכניס משפט קלישאתי בפיו של שחקן כדי שייזכר לנצח, היו סרטים הוליוודיים שעשו את זה מבלי להתאמץ, והפכו למשפטים שלפעמים זכורים יותר מעלילת הסרט.

1. בונד, ג'יימס בונד.
טוב, זה די מובן מאליו, לא? המשפט, שהופיע בסרט "ד"ר נו", סרט הבונד הראשון בשנת 1962, ונאמר על ידי מי שגילם אז את ג'יימס בונד, שון קונרי, זכה לאינספור גרסאות נוספות, גרסאות חיקוי, וניסיונות לשחזר את ההצלחה.

צילום: johanoomen

2. בשיא הכנות…
בתרגום חופשי, המשפט שנאמר בסוף הסרט "חלף עם הרוח" משנת 1939, הוא "בכנות, יקירתי, ממש לא אכפת לי" ("Frankly, my dear, I don't give a damn!") המשפט הפך לאחד המשפטים הידועים ביותר בתרבות המערבית, ופרט משעשע שלא ידוע לגביו הוא, שתחילה הוא כמעט צונזר בגלל המילה damn, שהייתה נועזת מדי לקולנוע דאז. עם זאת, מכיוון שלא נמצא שום תחליף ראוי, בסופו של דבר הוחלט לקחת סיכון, שבהחלט השתלם.

צילום: twm1340

3. אל מי אתה מדבר?
אחד המונולוגים המוכרים בקולנוע הוא זה של דמותו של רוברט דה נירו בסרטו המפורסם של מרטין סקורסזה, "נהג מונית" משנת 1976. המשפטים המלאים, שלמעשה אולתרו על ידי דה נירו במהלך הצילומים, והפכו לבלתי נשכחים, הם You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Well, who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well, I'm the only one here. Who the f–k do you think you're talkin' to?

צילום: mikecogh

4. חכה חכה.
ארנולד שוורצנגר הטביע בקריירה שלו כמה ביטויים בלתי נשכחים. עם זאת, הנפוץ והמצוטט ביותר הוא "אני עוד אחזור", מסרט הטרמינייטור הראשון שיצא בשנת 1984, וזכה מאז להמון חיקויים, אפילו על ידי שוורצנגר עצמו בסרטים מאוחרים.

5. מאדרפאקר
והסרטון בדיוק מביא אותנו לציטוט המפורסם הבא, שהוטבע על ידי ברוס וויליס בסרט "מת לחיות" הראשון (יש שאומרים סרט הכריסמס הטוב ביותר אי פעם) בשנת 1988. הביטוי yippee ki yay היה ביטוי קאובוי מפורסם, אך הוספת המאדרפאקר בסוף העלתה את השמחה לאיד לליגה אחרת.

צילום: daikitomidokoro

6. משהו יותר נוח

עוד לפני שהייתה מרילין מונרו, הייתה ג'ין הארלו, שנחשבה לאחד מסמלי הסקס הראשונים של הקולנוע האמריקאי. בשנת 1930, בסרט הקלאסי Hell's Angels דמותה של ג'ין אומרת "Would you be shocked if I put on something more comfortable?" ומסתובבת כדי להראות לצופים שהיא לובשת שמלה חשופת גב (דבר שהיה מהפכני בקולנוע אז). כך, היא מטביעה את הביטוי, שיזכה לגרסאות אינספור ועיבודים נוספים על ידי דמויות נשיות וגבריות, שרק רוצות לעבור ללבוש משהו נוח יותר, מבלי שהדבר יעורר זעזוע, ומשיגות את התוצאה ההפוכה.

7. למה כל כך רציני?

הית' לדג'ר המנוח זכה באוסקר על תפקידו ב"אביר האפל" של כריסטופר נולאן משנת 2008. הופעתו כג'וקר לא רק הייתה בלתי נשכחת בפני עצמה, היא גם הציגה בפני קהל הצופים את הגרסה המטרידה ביותר שלה והביאה אל המסך את הביטוי שהיה שגור בפיהם של חובבי קומיקס ברחבי העולם: Why so serious? האיום שבמילים בהחלט לא יישכח.

צילום: Yassef.

8. חבר קטן
הביטוי הפך לשגור ביותר מאז צאת הסרט "פני צלקת" בשנת 1983 בכיכובו של אל פצ'ינו. כאשר אל פצ'ינו מפנה את הקורבנות הצפויים ל"חבר הקטן" שלו, הרובה שבידיו, ומתחילה לירות. מאז, Say 'hello' to my little friend נאמר תמיד כאיום, שמטיל מורא בלבבות השומעים.

צילום: Silly Little Man

9. הצעה שלא ניתן לסרב לה
הסנדק הראשון, בבימויו של פרנסיס פורד קופולה משנת 1972 הציג אל המסך דמויות בלתי נשכחות ורגעים בלתי נשכחים אף יותר. אבל המשפט שזכה להכי הרבה תהודה היה המשפט שנאמר על ידי דמותו של הסנדק, בגילומו של מרלון ברנדו האגדי, The Godfather.

צילום: DRVMX

10. סירה יותר גדולה
מלתעות היה ונותר אחד מסרטיו יוצאי הדופן של סטיבן שפילברג. לא רק שמדובר בסרט אימה שיצא בשנת 1975, אלא זה הסרא שהפחיד מיליוני אנשים וגרם להם לא להיכנס לאוקיינוס במשך שנים. הסרט לא שכח את חוש ההומור האירוני של שפילברג, ומשפט המפתח בו, ברגע שמגלים את גודלו של הכריש, you're gonna need a bigger boat, הצליח להקל במעט את האווירה, לפני הטרגדיה. בהתאם, כל פעם שדמויות בסרטים נתקלות בסיטואציה מלחיצה ומפתיעה, הן משתמשות במשפט הזה ומעוררות צחוק ופאניקה באחת.

צילום: Benson Kua

 

Article author

הבלתי נשכחים: 10 משפטי הקולנוע הגדולים בכל הזמנים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים