לייף סטייל

לא תאמינו איך פנג שווי יכול לשפר לכם את החיים

מה משותף לשיטה הסינית העתיקה לארגון חפצים ומבנים, ולהרגשה המגעילה שיש לכם כאשר אתם נכנסים לחדר השינה? כיצד הדברים שאתם מחזיקים בחדר הילדים משפיעים על המצב רוח שלהם?
ישנם ממצאים ארכיאולוגיים שקובעים כי תורת הפנג שווי מתקיימת לפחות מ-4800 לפנה״ס. מה לא תבואו לבדוק על מה המהומה?

צילום: pixabay

כולם מכירים את המשפט הידוע ״אין כמו בבית״. כולנו אוהבים לחזור הביתה אחרי יום עבודה או לימודים, לבלות זמן עם האנשים האהובים עלינו, לנוח ולהשאיר את כל צרות העולם מחוץ לדלת. במהלך חיינו אנחנו גדלים ומשתנים וגם הצרכים שלנו מסביבת המגורים שלנו יכולים לגדול ולהשתנות איתנו. למעשה, כפי שאמר זאת יפה מאיר שלו בספרו ״כימים אחדים״: ״בבית שאין בו כללים, הגורל משתולל, המזל מתעכב והמקרה מבקר. אבל בבית שיש בו כללים, הגורל עושה מה שאומרים לו, את המזל לא צריכים, והמקרה נשאר בחוץ, דופק וצועק ולא יכול להיכנס״.

feng-shui-167817_960_720צילום: pixabay

אז מה זה בעצם פנג שווי ואיך זה קשור לבית שלנו?

הפנג שווי היא מסורת שהתפתחה בסין כבר מלפני אלפי שנים. זוהי בעצם מערכת הנחיות וחוקים כיצד יש לעצב את חלל המגורים וחללים מסוגים שונים, היכן בדיוק למקם רהיטים ומחיצות בחלל, ובאילו צבעים להשתמש, הכל מתוך ההנחה שכל אלו משפיעים על זרימת האנרגיות בחלל, ולכך חשיבות רבה בקביעת מצב הרוח שלנו והרגשתינו כשאנחנו נמצאים בחדר. כמובן שישנם אנשים הפוסלים את התורה ואינם מאמינים בה, אך בכתבה זו נעסוק בלהבין את ההגיון העומד מאחוריה, ולאחר מכן תוכלו להחליט בעצמכם מה דעתכם על כל העניין ואם בכוונתכם ליישם את תורת הפנג שווי בביתכם.

buddha-345467_960_720צילום: pixabay

אז כפי שאמרנו, תורת הפנג שווי מייחסת חשיבות עליונה לאנרגיות הזורמות בכל חלל ומנסה בעצם לעצב חלל אשר יעצים את מצב הרוח שאנו רוצים לחוש בו (לדוגמא – חדר שינה שליו ומרגיע, סלון המעורר חיוניות וכו׳). ישנן אסכולות רבות לפנג שווי ואף אחת מהן אינה נחשבת ל"אחת והיחידה". באופן כללי, כולן מתבססות על מערכת 5 האלמנטים של הפנג שווי ועל כוחות הינג והיאנג.

5 האלמנטים של הפנג שווי:

תורת הפנג שווי מתרכזת בחמשת האלמנטים הטבעיים הקיימין בעולמנו: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. כל אלמנט בא לידי ביטוי בחלל בצבעים, צורות וחומרים ולכל אחד מהאלמנטים תכונות חיוביות ושליליות שונות. המטרה היא להגיע לאיזון המתאים לנו. מחקרים שבוצעו מראים לנו שלצבעים ישנה השפעה מורגשת על מצב רוחנו כמו גם על ההתנהגות שלנו. הצבע האדום, לדוגמא, מקושר בפנג שווי לאלמנט האש ואכן, לפי מחקרים, לצבע זה השפעה על מוחנו ברמה הפרמיטיבית. מחקר שבוצע באוניברסיטת רוצ'סטר בארה"ב מצא שגברים נמשכים יותר לנשים הלבושות בצבע אדום. הצבע האדום יכול לגרום גם לעליית דופק ומושך את תשומת הלב שלנו. לפי אותו המחקר, נהגים מגיבים באגרסיביות יתרה למכוניות אדומות שחוסמות אותם בכביש, לעומת מכוניות בצבע אחר.
זוהי רק דוגמא אחת, ומומלץ להעמיק ולחקור בנושא על מנת להבין את מלוא השפעותיו של הצבע האדום ואת השפעותיהם של יתר הצבעים.

אנרגיות הינג והיאנג:

bagua-1601156_960_720צילום: pixabay

חשוב מאוד להבין את אנרגיות הינג והיאנג על מנת להבין את הפנג שווי. הינג היא האנרגיה הנשית – היא רכה, מרגיעה ופאסיבית. היאנג, לעומתה, היא האנרגיה הגברית – סוערת, מהירה ומקושרת לפי האמונה הסינית לסלעים ולאש.
שני סוגי האנרגיה חשובים באותה המידה, ובבית עם זרימה אנרגטית טובה, שניהם מתקיימים באיזון. בדרך כלל נבחר באנרגית הינג לחדרים כמו חדר השינה ובאנרגית היאנג למקומות כמו חדר העבודה או המטבח, בהם אנו עובדים ונעים בצורה נמרצת. לפי חוקרי שינה מומחים, אנשים שהחזיקו בחדר השינה שלהם חפצים המקושרים לאנרגיית היאנג (כמו הליכון כושר, טלוויזיה וכ'ו) לא נהנו משנת לילה איכותית כמו אנשים שעיצבו את חדר השינה שלהם כך שאנרגית הינג היא השולטת. במגזין psychology today בדקו ומצאו שגם לטמפרטורת החדר השפעה על איכות השינה. 15 מעלות, לדברי המגזין, זו הטמפרטורה המושלמת לשינה טובה. ישנו מיתוס שמספר כי בעת בניית דיסנילנד בהונג קונג, הגיעו למקום מומחים לפנג שווי בכדי לוודא שבניית הבניינים מתרחשת בצורה נכונה, ואף דאגו לטהר כל בניין בקטורת כאשר סיימו לבנות אותו.

לסיכום, הפנג שווי הינה תורה עתיקה, מורכבת וקצרה היריעה מלפרט עליה לעומק בכתבה קצרה (אתם מוזמנים למצוא מידע רב בעברית על הנושא, כל שתצטרכו הוא לעשות חיפוש זריז בגוגל). עם זאת, כשלוקחים את התורה הסינית העתיקה הזו, ומעמידים אותה במבחנים מודרניים, מתקבלות תוצאות מרתקות המעידות שלא סתם אנו משתמשים בביטוי "חכם סיני עתיק אמר פעם". כנראה שהם ידעו איזה דבר או שניים על החיים 🙂

באיזה צבע אתם צבעתם את חדר השינה? האם גם אתם החלטתם להוציא את הטלויזיה מחדר השינה?

ספרו לנו בתגובות!


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים