לייף סטייל

כיצד היה נראה העולם אם כולם היו גאונים?

הרגשתם פעם שאתם מוקפים באנשים, שאיך נגיד זאת בעדינות, הם לא העיפרון המחודד בקלמר? האם הרגשתם אי פעם שהייתם רוצים להיות חכמים יותר, להצליח יותר בלימודים או פשוט שאלתם את עצמכם "למה אני לא גאון?"
מטבע הדברים, כולנו נולדנו עם כשרונות ויכולות שונות, אך איך היה נראה העולם אם כולם, ללא יוצא מהכלל היו גאונים?
בוודאי שדברים היו נראים אחרת, לא?
people-316506_960_720צילום: Pixabay
בסרטון זה תוכלו לראות עשרה דברים שאולי ישתנו אם כולם היו גאונים, וישנן כמה השערות מפתיעות ממש. לצד תרחישים יחסית צפוים, כמו שאם כולם היו גאונים כנראה יהיו יותר רופאים, מימון למחקרים ואפילו תרחישים קצת פחות צפוים, כמו זה שהגרלות הלוטו יעלמו מהעולם (לפי סרטון זה, הן ממש עלבון לאינטילגנציה). ישנה תחזית מפתיעה במיוחד שחוזה כי השימוש בסמים וחומרים משני תודעה דווקא יעלה, מחקרים מראים כי אנשים עם איי קיו גבוה מהממוצע, נוטים לנהוג בצורה אימפולסיבית ולהקשיב יותר לאינסטיקטים שלהם מאשר להיגיון הקר, אפילו שהם אינם תמיד צודקים.

einstein-1173990_1280

המחקר נערך באונברסיטת קארדיף שבווילס ומצא שלאנשים עם אי קיו גבוה מהממוצע סבירות גבוהה פי 2 להתנסות בסמים מאשר לאנשים עם אינטילגנציה נמוכה יותר. ישנם מחקרים נוספים התומכים בטענה זו ותוכלו לשמוע עליהם בסרטון.
brain-20424_960_720צילום: Pixabay
ישנם גם מקרים שמצאו שאנשים עם אינטילגנציה גבוהה נוטים יותר לחלות במחלות נפש, למרות שבמקרה זה התוצאות אינן חד משמעיות.
הסרטון עוסק גם בתרחישים אפשריים אחרים, לדוגמא – האם היינו מצליחים להוכיח (או להפריך) את קיומו של אלוהים? האם היינו מבינים עד הסוף את תעלומות היקום? מה בנוגע לאלימות, גזענות ורמות הפשיעה? ומה היה קורה עם האומנות, האם היינו הופכים לרובוטים קרים וחסרי רגש או שמא היינו הופכים יצירתיים בהרבה?
הסרטון עוסק בכל השאלות האלו ומעלה השערות סבירות למצב הדימיוני. מה דעתכם? כיצד אתם חושבים שהעולם היה נראה אם כולם היו מחוננים? ספרו לנו בתגובות!


‎תגובה אחת

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים