חדשות בעולם

לא רק מצרים – כל הפירמידות בעולם שלא ידעתם על קיומן

פירמידות

כאשר אתם שומעים את המילה פירמידה מה הדבר הראשון שעובר בראשכם? רוב האנשים יגידו מצרים, למרות העובדה שבעוד מספר מדינות בעולם ישנן פירמידות גדולות, מרשימות ומסתוריות בדיוק כמו אלה השוכנות במצרים.

צילום: pixabay

כשמדברים על פירמידות רובנו חושבים על מצרים. הפירמידות בגיזה ואחרות ברחבי המדינה ידועות בכל רחבי העולם ונחשבות לאתר תיירות פופלרי מאוד המושך אליו עשרות אלפי מבקרים מדי שנה. אך מצרים היא אינה המדינה היחידה בעולם בה נמצאו פירמידות. היא גם אינה המדינה עם מספר הפירמידות הגדול ביותר, וגם אינה מחזיקה בשיא הפירמידה הגדולה ביותר. בכתבה זו נצא למסע מסביב לעולם בעקבות הפירמידות, מהפירמידה הגדולה ביותר ועד למדינה עם מספר הפירמידות הרב ביותר, כשבדרך נעבור בפירמידות רבות אחרות וידועות פחות.

פירמידה של המאיה

פירמידה של המאיה

צילום: pixabay

כבר זמן רב ידוע על מקומות נוספים בעולם בהם ישנן פירמידות – אותם מבני אבן משולשים שלפי הדעה הרווחת שימשו כקברים וכאתרי פולחן. במרכז ודרום אמריקה ישנן פירמידות מפורסמות רבות שנבנו על ידי תרבויות מקומיות קדומות כגון המאיה, האינקה, האצטקים, האולמקים ועוד. למעשה, ביבשת אמריקה ישנן יותר פירמידות מבכל יבשת אחרת. הפירמידה הגדולה בעולם נמצאת במקסיקו, זוהי הפירמידה הגדולה בקולולה ובסיסה גדול פי 4 מנפח הפירמידה הגדולה בגיזה.

פירמידות של מקסיקו
chichen-itza-683193_960_720צילום: pixabay

היא אינה מפורסמת במיוחד, למרות שכיום מהווה הפירמידה הגדולה אטרקציה למבקרים במקסיקו. מה שמיוחד בפירמידה זו, מלבד גודלה העצום, הוא העובדה שהפירמידה התכסתה לאורך השנים באדמה וצמחיה, וקל מאוד שלא להבחין בה ולחשוב שהיא הר אמיתי. חוץ ממנה ישנן בדרום אמריקה פירמידות רבות, בין הידועות שבהן נמצאות פירמידות השמש והירח שבמרכז מקסיקו, פירמידת הקסטילו שבצ'יצ'אן איצה במחוז יוקוטאן, הפירימדה הגדולה בבירת התרבות האצטקית טאנוצ'טיטלאן, הפירמידות בקוסקו שבפרו שנבנו על ידי בני האינקה.

mexico-pue-cholula-pyramid-03

הפירמידה הגדולה בקולולה

צילום: Wikipedia

הפירמידות בסודן

המדינה בה נמצאו הפירמידות הרבות ביותר היא דווקא סודן: בסודן יש בין 200 ל- 255 פירמידות ידועות, לעומת 138 פירמידות במצרים. הפירמידות בסודן לא נבנו על ידי מצרים מתרבות מצרים העתיקה אשר נדדו למקום, אלא על ידי ממלכת קוש, תרבות עתיקה השלטה באיזורים לאורך גדות נהר הנילוס מהשנים 1040 לפנה"ס ועד 345 לספירה.
פירמידות בסודןצילום: Wikipedia

אף על פי שצורת המבנים שונה, כפי שניתן לראות מהתמונות, חוקרים מעריכים כי שתי התרבויות השתמשו בפירמידות כקבר למתיהן החשובים והעשירים. בעיר מרואה שבלב סודן המודרנית נמצאות 200 פירמידות של ממלכת קוש, ולמרות שידוע לחוקרים מי בנה את הפירמידות ופחות או יותר מתי, שאלות רבות נותרות ללא מענה: באיזה שיטות השתמשו על מנת לבנות את הפירמידות בסודן, והאם היו אלו אותן שיטות ששימשו את המצרים במהלך בניית הפירימידות שלהם? מה קרה לתרבות ממלכת קוש ולאן נעלמה החברה המפוארת אשר השאירה אחריה בית קברות עצום שמונה 200 פירמידות בלב המדבר?

פירמידות בעולם צילום: pixabay
בסרטון הבא ניתן לראות צילומים מרהיבים של הפירמידות בעיר מרואה שבסודן שצולמו מרחפן על ידי צוות נשיונל גאוגרפיק.

בנושא חקר העבר, רב הנסתר על הגלוי ופירמידות הן עניין אפוף מסתורין במיוחד. אמנם הפירמידות במצרים הן המפורסמות ביותר, אך ישנן עוד רבות אחרות ברחבי העולם וכל אחת מהן מסתירה סודות משלה.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?

לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים