לייף סטייל

לא תאמינו כיצד צבעים משפיעים לכם על הנפש

האם פעם עצרתם לחשוב על הקשר בין הצבעים השונים שמקשטים את ביתכם לבין מצב רוחכם?
צהוב בחדר שינה יכול לתרום לאנרגיות שליליות, לחדר המקלחת בדרך כלל נבחר בצבע לבן, מכיוון שזה צבע שמשדר נקיון ואסתטיקה.

צילום: Pixabay

אנו חווים את העולם בצבע. יש לנו העדפות לגבי אילו צבעים ללבוש, אנו בוחרים את הצבע של הוילונות בבית, את צבע האוטו שלנו, את הכיסוי לטלפון ועוד מוצרים רבים אחרים. החיים שלנו מלאי צבע ובין אם אתם מודעים לכך או לא – לצבעים השפעה רבה על מצב הרוח שלנו.
abstract-728419_960_720צילום: Pixabay

בכתבה זו נעסוק בעיקר בצבעים השולטים בחדרים. האם פעם הבחנתם בשוני בהרגשתכם כשאתם נכנסים לחדר הצבוע בצבע כחול בהיר או לחדר הצבוע אדום כהה? לכל צבע השפעה משלו וניתן להשתמש בהשפעות אלו על מנת לסייע לנו בחיי היומיום. בעצם, כל צבע מסייע בהגברת תחושות מסוימות ובהחלשת אחרות, באופן תת מודע. אם נצבע את החדרים בביתנו בצבע מתאים, נוכל להנות מהשפעה חיובית כשאנחנו שוהים בהם.

substances-43354_1280 צילום: Pixabay

על מנת להבין באילו צבעים להשתמש באיזה חדר – נתחיל בלקבוע לאיזה שימוש מיועד החדר. הכוונה היא האם זהו חדר המיועד לעבודה, הירגעות או לכל שימוש אחר שתוכלו להעלות על הדעת. לאחר שהחלטתנו מהי מטרת החדר, נוכל לבחור את הצבע המתאים ביותר שיסייע לנו ליצור חלל אידאלי למטרה שבחרנו.
ריכזנו כאן כמה דוגמאות לצבעים מומלצים לסוגים שונים של חדרים:

חדר שינה:
room-500453_960_720צילום:
Pixabay
רוב האנשים אוהבים את חדרי השינה שלהם שלווים ורגועים. לפי דעת מומחים בנושא, כחול בהיר, תכלת, ירוק וסגול בהיר הם צבעים מרגיעים במיוחד המבטיחים שנת לילה טובה ובוקר נעים ורגוע. ירוק הוא צבע מרגיע ולמעשה זהו הצבע שהכי קל לעינינו לראות ולעבד במוח. ירוק נחשב גם לצבע המעודד את הפוריות בשני המינים. לצבע הכחול מקושרות תכונות מרגיעות וישנה טענה שהוא מסייע גם בהורדת לחץ הדם. לצבעי הלילך, הלוונדר ושאר גווני הסגול בהיר השפעות דומות לאלו של הכחול. אלו הם צבעים מרגיעים ושלווים. בנוסף לכך, מומלץ מאוד להמנע משימוש בצבע הצהוב בחדר השינה שלנו, מכיוון שצהוב בהקשר זה עלול לגרום ללחץ, כעס ועוד תחושות שליליות.

חדר הרחצה:
bathroom-1597027_960_720צילום: Pixabay
גם לחדר הרחצה מומלץ להשתמש בצבעים בהירים ומרגיעים, אך בצורה קצת שונה. בדרך כלל אנשים בוחרים בגוונים של לבן לחדר הרחצה מכיוון שהצבע מעורר בנו תחושה של נקיון וסדר. גוונים אחרים שניתן להשתמש בהם הם טורקיז, כחול בהיר, ירוק בהיר ואפילו צהוב בהיר.
ירוק וכחול בהיר נחשבים לצבעים "רעננים" המעוררים בנו תחושת צלילות. בצבע הצהוב מומלץ להשתמש אם חדר הרחצה שלכם קטן ולא מקבל מספיק אור.

המטבח:
kitchen-1543493_960_720צילום: Pixabay
המטבח הוא חדר חשוב מאוד בבית ובדרך כלל זהו מקום הומה פעילות ותנועה, תלוי כמובן בכמה אתם מבשלים ומארחים. מומחים לצבעים ממליצים לצבוע את המטבח בצבעים חמים כמו אדום, צהוב וכתום.
הצבע האדום ידוע כמעורר תיאבון, לכן מומלץ לשקול אם הוא מתאים לכם במידה ואתם שומרים בקפדנות על המשקל. כתום הוא צבע אנרגטי במיוחד ועוזר לנו להרגיש ערניים וחיוניים. צהוב מתאים לחדרים קטנים ופתוחים יותר, ומזכיר לנו את החום שאנו מקבלים מהשמש.

הסלון:
living-room-1157051_960_720צילום: Pixabay
הסלון הוא בדרך כלל החדר בו אנו מבלים את רוב הזמן בבית. זהו המקום בו אנו נפגשים עם חברים ובני משפחה, מספרים סיפורים, צוחקים ומחליפים חוויות, לכן, מומחים ממליצים לשלב גוונים חמים כגון אדום וכתום גם בסלון מכיוון שאלו צבעים המעלים את האנרגיה ותורמים לאינטראקציה חברתית.

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים