לייף סטייל

האם אתם סובלים מלחץ יתר?

אנשים רבים סובלים ממגוון רחב של מתחים ולחצים במהלך חיי היום יום. ישנם מספר סממנים מובהקים שמשותפים לכולם. ערכנו עבורכם רשימה קצרה שתוכל להבהיר לכם בצורה יותר ברורה, עד כמה דחופה החופשה הבאה שלכם.

צילום: Pixabay

אנו חיים בחברה מלחיצה. לרובנו יש עבודה בה צריך לעמוד בדרישות, שכר דירה לשלם, משפחה, בני זוג ועוד גורמים רבים הממלאים את חיינו, אך גם מלחיצים אותנו. למעשה, בחיים המודרנים, לחץ הוא חלק כל כך אינטגרלי מחיי היומיום, עד כדי כך שהוא הפך לבעיה רפואית מוכרת, ומחקרים אף הוכיחו שאנשים הסובלים מלחץ יתר בחייהם מועדים יותר לחלות במחלות שונות. למעשה, כשאנחנו לחוצים, נפגם תפקודה של המערכת החיסונית וכך כל הגוף הופך רגיש יותר למחלות.

לעיתים, אנשים הסובלים מלחץ אפילו לא מרגישים אותו בצורה מודעת אלא רק חשים בתסמינים גופניים הנוצרים כתוצאה ממנו. האם אתם סובלים מלחץ גם? לפניכם שישה תסמינים המעידים על לחץ יתר. אם מופיעים אצלכם אחד או יותר מהתסמינים הבאים, יש סיכוי שאתם סובלים מלחץ שאתם אפילו לא מודעים אליו.

head-1597572_960_720צילום: Pixabay

אתם סובלים מכאב פיזי:

אנשים רבים אינם מקשיבים לאותות שגופם שולח להם עד שהם סובלים מכאב.  לדברי מומחים, כתוצאה מלחץ הגוף מגיב בהתפרקות כללית שעלולה להתבטא בשרירים מתוחים, בעיות בקיבה, אולקוס, כאבים בחזה, שלשולים ועוד.
בנוסף, אדם לחוץ עלול לסבול מכאבי ראש כרוניים וכאבי שרירים ומפרקים בכל הגוף. חשוב מאוד לא להזניח את גופנו ולבדוק תסמינים חדשים, במידה והם מופיעים. אחד הצעדים החשובים ביותר בניהול נכון של לחצים הוא להבין כי ישנה ובעיה ושנחוץ שינוי.

המשקל שלכם אינו יציב:

לחץ מאיט את פירוק החומרים בגופנו ולכן גורם למשקל לעלות. מצד שני, לחץ לפעמים מתבטא גם בירידה קיצונית במשקל מכיוון שהגוף מתקשה לעשות שימוש בחומרים מזינים הנחוצים לו. צריכת סוכרים וממתקים רק עלולה להגביר את רמות הלחץ בגוף. בסך הכל, מוטב לשמור על תזונה מאוזנת במשך היום.

brain-1845962_960_720צילום: Pixabay

אין לכם סבלנות לאנשים אחרים:

סימן נוסף ללחץ יתר הוא חוסר בסבלנות לזולת. אם אתם נוטים להתעצבן במהירות, מכל דבר ועל כל אחד, סיכוי גדול שאתם סובלים מלחץ.

אתם מתקשים לשבת במנוחה וסובלים מקשיי ריכוז ו"היפראקטיביות":

מומחים מסבירים, שרוב האנשים שאינם מסוגלים לשהות לבדם, לצאת לטיול, או לעסוק בפעילות הדורשת ריכוז עדין לזמן ממושך, כנראה סובלים מלחץ יתר ולא מקשיי ריכוז. כל חוסר איזון רגשי עלול לגרום לנו ללחץ. לפעמים אנחנו בוחרים שלא להתמודד עם דברים מסוימים ומדחיקים ומדחיקים, עד שבסופו של דבר נוצרת בעיה בחלק אחר בגוף.

stress-864141_960_720צילום: Pixabay

סובלים מאין אונות או חוסר בחשק מיני:

אובדן היכולת והחשק המיני הוא אחד הדברים הנפוצים אצל אנשים הסובלים מלחץ יתר בחייהם. ההורמונים המופרשים בגופנו בשעת לחץ משפיעים על החשק המיני ומדכאים אותו. בתקופות של לחץ, אנשים נוטים להיות עייפים וחסרי סבלנות, ובמצב כזה קשה לייצר אינטימיות עם פרטנר כלשהו.

אובדן שיער:

בממוצע, אדם מאבד כ- 100 שערות ביום ורוב האנשים אפילו אינם שמים לב לכך. במצב של לחץ יתר, תפקודי הגוף משתנים וכמות שערות גדולה בהרבה מהרגיל עלולה להיכנס למצב של חוסר גדילה ולאחר מספר חודשים ליפול. לחץ פסיכולוגי עלול בהחלט לשבש את מחזור גדילת השיער.

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים