חדשות בעולם

יונאגוני – מסתורין בקרקעית הים

בשנת 1986 גילה מדריך צלילה מקומי מהאי יונאגוני, את חורבותיה של עיר קדומה בתחתית האוקיינוס. מאז פוקדים את האתר חוקרים וסקרנים רבים, במטרה להבין את האמת מאחורי העיר ששקעה במצולות.

צילום: Youtube

האי יונאגוני הוא האי המערבי ביותר של יפן ושוכן באוקיאנוס השקט כ – 100 ק"מ מחופה המזרחי של טיאוון. במבט ראשון, אין באי הקטן והשליו שום דבר מיוחד, אך מאז שנת 1986, כשמדריך הצלילה המקומי קיאצ'ירו הארטאקה צלל מול חופי האי וגילה את חורבותיה של עיר עתיקה בקרקעית האוקיאנוס, מושך האי מבקרים וסקרנים רבים.

untitledצילום: youtube

בעומק של 6 מטרים מתחת לפני הים גילה הארטאקה מספר מבנים שלדבריו נראו כאילו נחצבו אל תוך ההר. סדרת המבנים נראית כאילו נחצבה בסלע ביד אמן עם זוויות ישרות, גרמי מדרגות, עמודים ואפילו פירמידות שלמות.

במהלך השנים מופה האתר וצוללים מצאו בו מבני קשתות, מקדשים, קירות מעוטרים בתגליפים, רחובות מרוצפים ואפילו פרמידה ענקית עם בסיס באורך 76 מטרים. מאסאקי קימורה, גיאולוג ימי באוניברסיטת ריוקיוס ביפן אשר צלל באתר יותר ממאה פעמים וביצע מדידות רבות, משוכנע שמדובר בעיר ששקעה לקרקעית הים בעקבות רעידות אדמה. קימורה זיהה 10 מבנים נפרדים ביונאגוני, ועוד 5 מבנים קשורים באיזור האי אוקינוואה. לדבריו, לא ניתן להסביר את המבנים והצורות שעל קרקעית האוקיאנוס כתוצר של הטבע, ישנם יותר מדי סימנים להתערבות יד אדם בסלע. הקווים ישרים מדי והמבנים מורכבים וגדולים מדי, כשהמבנה הגדול ביותר הוא הפירמידה המדורגת, המתנשאת על עומק של 25 מטר מתחת לפני הים.

2c6c2974b3140046b50656f655826c31צילום: Wikipedia

מנגד, יש הטוענים שהצורות בסלעים שבקרקעית הים הן טבעיות ואופיניות לאיזור זה וגם אם יתגלה שבני אדם השתמשו במקום בזמנים עברו, לא יתכן כי המבנים הגדולים נבנו על ידם.

כמו בשלל מקרים אחרים בכדור הארץ, רב הנסתר על הגלוי ואין אנו יודעים מה אכן התרחש במציאות. האם אי פעם נדע את האמת על מבני האבן שביונאגוני?

אנחנו פה בשביל לעדכן 🙂

 

 


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים