טבע וחיות

פסטיבל הסקס של השונית הגדולה

בנובמבר 2016 נערך פסטיבל הסקס הגדול והצבעוני בעולם. מיליוני אלמוגים ברחבי השונית הגדולה בעולם, משחררים בעת ובעונה אחת, תאי זרע וביציות ברחבי השונית, וזאת בכדי שיוכלו לשפר את סיכויהם להתרבות.

צילום: Pixabay

שונית המחסום הגדולה (The great barrier reef) היא מערכת שוניות אלמוגים עצומה הנמצאת באוסטרליה. זוהי שונית האלמוגים הגדולה בכדור הארץ וניתן אפילו לצפות בה מהחלל החיצון.

coral-386976_960_720צילום: Pixabay

פעם בשנה מתרחשת בשונית אחת מתופעות הטבע הייחודיות ביותר, המכונה גם "פסטיבל הסקס של השונית הגדולה", כשבכל רחבי מערכת השוניות משחררים האלמוגים תאי זרע וביציות אל הים באותו הזמן. נראה גם שהאלמוגים מתאמים את ה"פסטיבל" בעזרת הירח ותנודותיו.

ערוץ ה- BBC עקב אחרי האירוע ב- 2016 ודיווח שב- 21 בנובמבר בשעה 19:30 החלה ההשרצה הגדולה ובהתבסס על תצפיות מהעבר, האלמוגים ימשיכו לשחרר זרע וביציות אל הים במשך כמה ימים, ואולי אפילו עד שבוע, אבל רק בשעות הלילה, כשהטמפרטורה מתאימה והסיכוי להפרעות של טורפים נמוך יחסית.
coral-567688_960_720 צילום: Pixabay

לצוללים ברי מזל אשר יבקרו בשונית הגדולה במשך "פסטיבל הסקס" של האלמוגים מצפה חווית צלילה מיוחדת במינה. כפי שניתן לראות בסרטון הבא, המים מתמלאים במה שנראה כמו סופת שלג, רק שזו מורכבת מתאי זרע וביציות של אלמוגים.

צלם הטבע האוסטרלי סטוארט אירלנד מספר שהתחושה היא כמו להוציא את הראש מהמכונית בזמן נסיעה בלילה גשום ולהרגיש את טיפות המים הפוגעות בפנים. תחושה מוזרה ביותר.

אלמוגים הם חיה שאינה מסוגלת לזוז כלל ולכן נושא הרבייה הוא בעייתי בשבילם. כשאלמוג מגיע לבגרות מינית הוא לא יכול ללכת לחפש לעצמו בת זוג. אלמוגים מתרבים על ידי שחרור תאי זרע וביציות למי האוקיאנוס. תאי הזרע פוגשים בביציות,נישאים בזרם ומגדילים את השונית. זו הסיבה שהאלמוגים מתאמים כך את פסטיבל הרבייה הגדול שלהם. אם כל השונית משחררת זרע וביציות באותו הזמן, עולה בהרבה הסיכוי שתאי זרע וביציות יפגשו במים, וכך תתאפשר רבייה מוצלחת במיוחד.

בסרטון הבא ניתן לצפות בתהליך מקרוב ובהילוך איטי:

לדברי הביולוג הימי ריצ'ארד פיצ'פטריק, הימים הלוהטים ביותר בשונית מתרחשים לאחר הירח המלא של נובמבר, אז למי שנמצא באוסטרליה בעונה זו וניסה כבר הכל מלבד פסטיבל סקס של אלמוגים – זוהי יכולה להיות אטרקציה נהדרת.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים