לייף סטייל

כבו את האור וסגרו את הדלת – כל מה שצריך לדעת על תא ציפה

לחלקנו זה אולי נשמע מפחיד – לצוף במים, בחדר חשוך לחלוטין ואטום לקול, אך יותר ויותר אנשים ברחבי העולם מנסים את תא הציפה, חוויה המציעה לנו בדיוק את זה: לצוף מבלי להיחשף לשום רעש, קרן אור והפרעה מהסביבה, כך שבעצם אף אחד מהחושים אינו מקבל שום גירוי חיצוני.

אז מה זה בעצם תא ציפה?

תא ציפה הוא מעין תא אטום לאור ולקול המלא במים המחוממים לטמפרטורת הגוף ומכילים כמות גבוהה של מלחי אפסום (מלח אנגלי). התא הומצא בשנת 1954 על ידי ג'ון סי לילי, על מנת לבחון מה קורה לאדם כאשר אף אחד מהחושים לא מקבל גירוי. בתא הציפה לא ניתן לשמוע, לראות או לחוש דבר באמצעות חוש המישוש. מצב כזה, אליו איננו נחשפים בצורה טבעית בשום דרך במהלך חיינו, גורם לכך שנפתחים כיווני חשיבה חדשים, והחוויה אינה ניתנת לתיאור במילים.

untitledצילום: Youtube

מאז צבר השימוש בתאי ציפה פופולריות כטיפול אלטרנטיבי, אנשים רבים מספרים על חוויות חיוביות שחוו בתא הציפה. אמנם אין הסבר מדויק כיצד מועיל לנו הניתוק מחושינו, אך אין זה מונע ממרכזי ציפה להיפתח ברחבי העולם ולהציע ללקוחות לחוות מצב של ניתוק כל החושים.

לתא הציפה משתמשים רבים, חלקם מפורסמים. ג'ון לנון השתמש בתא ב – 1979 על מנת להיגמל מהרואין. ג'ו רוגן, מנחה תכנית הטלוויזיה "אפקט הפחד" ופעיל ידוע בתחום חקר הנפש מספר על חוויותיו מתא הציפה וכיצד ניתן להפיק תועלת מהמצב הלא רגיל שבו אף אחד מחושינו אינו מקבל שום גירוי. לדבריו, חווית הציפה והניתוק החושי מאפשרות התבוננות פנימית עמוקה ממנה ניתן ללמוד המון, כל אדם על עצמו. בסרטון הבא ניתן להקשיב לרוגן מדבר על חוויותיו מתא הציפה:

למעוניינים, בארץ ניתן לנסות את תא הציפה במרכז גלים.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים