מדע וטכנולוגיה

רוצים להיות האנשים הראשונים שיתגוררו במאדים?

מארס 1 היא חברה פרטית המתכננת להקים את היישוב הראשון על הכוכב מאדים. החברה מתכננת להטיס אנשים לכוכב האדום כבר בשנת 2026, בעוד שלפי נאס"א (סוכנות החלל האמריקאית) אין אפשרות לעשות זאת לפחות עשר שנים נוספות מהמועד המתכונן.

החברה מתכננת לגייס את ההון הדרוש לביצוע הפרויקט דרך שידור חי של המשימה בכל שלביה. לפי באס לנסדורפ, שותף מייסד ומנכ"ל החברה בפועל, צפיית שיא צפויה להירשם ברגע הנחיתה הראשונה על המאדים בשנת 2026, כפי שקרה שנחת האדם הראשון על הירח בשנת 1969. כמו כן, מתכנן לנסדורפ שהצוות הראשון שישלח למאדים, שיורכב מארבעה אנשים, ייבחר על ידי הצבעה כלל עולמית באינטרנט.
%d7%9e%d7%90%d7%93%d7%99%d7%9d-3צילום: You Tube

החברה כבר החלה בגיוס הצוות למשימה בשנת 2013 והחל מהשנה הבאה צפוים המועמדים הראשונים להיבחר ולהתחיל בתהליך האימון, שאמור להימשך כ – 8 שנים.
האסטרונאוטים הנבחרים צפויים להתאמן ביחד במשך זמן כה רב, בכדי שיוכלו לתקן כל תקלה במיכשור שיישלח איתם למאדים, לגדל לעצמם מזון ובעצם להתמודד עם כל צרה שעלולה להגיע, מכיוון שבתוכנית של חברת מארס 1 קיים פרט אחד חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו, הצוות הנבחר למשימה למאדים לעולם לא ישוב לכדור הארץ.

לפי ראשי החברה, הטכנולוגיה לביצוע המשימה למאדים קיימת, אך הטכנולוגיה להחזיר משם אנשים עדיין לא.
הצוות שייבחר גם לעולם לא יזכה, לאחר שישוגר לחלל, להרגיש משב רוח חולף מכיוון שלאורך שארית חייהם של חברי הצוות על המאדים יהיה עליהם להישאר בתוך המוצב, בו מופעלות מערכות לתמיכה בחיים, או לצאת אל פני הכוכב כשהם לבושים בחליפות מגן. עדיין אין באפשרותנו לשרוד באטמוספירה של כוכב מאדים.
%d7%9e%d7%90%d7%93%d7%99%d7%9d-2צילום: You Tube

המשימה צפויה להתקדם במספר שלבים במקביל. במהלך 8 השנים הקרובות יתאמנו הצוותים הנבחרים על כדור הארץ בתנאים מקבילים לאלה שיפגשו על המאדים. בזמן הזה, ישוגרו לכוכב האדום חלליות לא מאוישות עמוסות בגששים רובוטיים, במטען, מים ומזון. כמו כן, בזמן שתשוגר החללית המאוישת הראשונה, כל הציוד הדרוש לצוות על מנת לשרוד כבר יחכה לו באתר הנחיתה.

הצוות הראשון שינחת על המאדים צפוי לנחיתה רכה יחסית. הגששים הרובוטיים שנשלחו במשימות הקודמות אמורים להיות מסוגלים לאתר מיקום אידאלי להקמת המוצב, ולהתחיל לבנות ולהפעיל את מערכות התמיכה בחיים.
%d7%9e%d7%90%d7%93%d7%99%d7%9d-1צילום: You Tube

אם הכל יתנהל כשורה, עד שנת 2030 צפויים לנחות על המאדים שני צוותים מטעם חברת מארס 1. אלו יהיו בני אדם הראשונים הדורכים על אדמת הכוכב. לרשותם תעמוד טכנולוגיה מתקדמת ביותר לתמיכת חיים וסביבת מגורים עם אטמוספירה מלאכותית בה ניתן אפילו לגדל ירקות. אם הכל יתנהל כצפוי, עוד פחות מ-10 שנים נוכל לשבת בסלון ולצפות באדם הראשון דורך על המאדים בשידור חי.
%d7%9e%d7%90%d7%93%d7%99%d7%9d5צילום: You Tube

מעוניינים לדעת עוד על המשימה למאדים או אולי להציע את עצמכם כאסטרונאוטים? בקרו באתר של חברת מארס 1.


השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים